Show simple item record

dc.contributor.advisorΓρίβα, Ελένη
dc.contributor.authorΠετρή, Μαρία
dc.contributor.authorPetri, Maria
dc.date.accessioned2023-05-02T09:45:10Z
dc.date.available2023-05-02T09:45:10Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3470
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια η ελληνική κοινωνία γίνεται πολυπολιτισμική. Αποτελεί γι’ αυτό απαραίτητη ανάγκη η καλλιέργεια της ικανότητας να κατανοούμε ο ένας τον άλλο, πέρα από κάθε είδους πολιτισμικό εμπόδιο. Παρακολουθώντας την ελληνική επικαιρότητα, τα καθημερινά γεγονότα αναδεικνύουν ότι χρειάζονται οργανωμένες προσπάθειες ανάπτυξης των απαραίτητων συμπεριφορών, δεξιοτήτων και γνώσεων που θα συμβάλλουν στην καλλιέργεια της διαπολιτισμικής συνείδησης στο πλαίσιο της καθημερινής πρακτικής της διδασκαλίας και της μάθησης, έτσι ώστε οι νεότερες γενιές να αποκτήσουν τις ικανότητες που θα τους επιτρέψουν να συνυπάρχουν ομαλά σε ένα περιβάλλον πολυπολιτισμικό. Στο πλαίσιο του παρόντος πιλοτικού προγράμματος διερευνήθηκε ο τρόπος με τον οποίο μαθητές του νηπιαγωγείου θα μπορέσουν να ευαισθητοποιηθούν πολυπολιτισμικά και να τους καλλιεργηθεί η διαπολιτισμική επικοινωνιακή ικανότητα. Η γνωριμία άλλων πολιτισμών μέσα από το παιχνίδι και το βιωματικό πλαίσιο μέσα στο οποίο πραγματοποιήθηκε η έρευνα, αποτέλεσαν τη βάση της παρέμβασης και παρείχαν ένα μέρος δεδομένων που συλλέχθηκαν μέσω της συμπλήρωσης ερωτηματολογίων, μέσα από τις ημερολογιακές καταγραφές της εκπαιδευτικού και μέσω των ζωγραφιών των παιδιών. Τα δεδομένα που παρείχε η έρευνα απέδειξαν ότι η πολυπολιτισμική προσέγγιση της μάθησης μέσω της βιωματικής διδασκαλίας και των δραστηριοτήτων με παιγνιώδη χαρακτήρα, καλλιεργεί τις αξίες της ισότητας και της διαφορετικότητας και βοηθά τους μαθητές να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για διάφορους πολιτισμούς, ενισχύοντας έτσι την πολυπολιτισμική επίγνωση και συγχρόνως τη διαπολιτισμική επικοινωνιακή ικανότητα. ___________________________________________________________________________ In recent years, Greek society has become multicultural. This is why we need to cultivate the capacity to understand each other, beyond any kind of cultural barrier. Watching Greek news, daily events highlight the need for organized efforts to develop the necessary attitudes, skills and knowledge that will contribute to the cultivation of intercultural consciousness in the context of everyday teaching and learning practices, so that younger generations acquire the skills will allow them to coexist smoothly in a multicultural environment. In the context of this pilot project, the way in which kindergarten pupils will be able to become multicultural sensitized and foster intercultural communication skills has been explored. The acquaintance of other cultures through games and the experiential context in which the research was conducted constituted the basis of the intervention and provided a part of data collected through the completion of questionnaires through the calendar records of the teacher and through children's paintings. The data provided by the research has demonstrated that multicultural learning through experiential and active learning fosters the values of equality and diversity and helps students to enrich their knowledge of different cultures, thus enhancing multicultural awareness and, at the same time, intercultural communication ability.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectπολυπολιτισμική επίγνωσηen_US
dc.subjectδιαπολιτισμική επικοινωνίαen_US
dc.subjectβιωματική μάθησηen_US
dc.subjectmulticultural awarenessen_US
dc.subjectintercultural communicative competenceen_US
dc.subjectactive teachingen_US
dc.titleΓνωρίζω την Ευρώπη μέσα από το παιχνίδι.» Ένα πιλοτικό project πολυπολιτισμικής ευαισθητοποίησης στο νηπιαγωγείοen_US
dc.title.alternativeGetting to know Europe through play.” A pilot f multicultural awareness project in kindergartenen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record