Show simple item record

dc.contributor.advisorΒαμβακίδου, Ιφιγένεια
dc.contributor.authorΣιφνιάδου, Δέσποινα
dc.contributor.authorSifniadou, Despoina
dc.date.accessioned2023-05-02T10:27:03Z
dc.date.available2023-05-02T10:27:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3474
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Σημειωτική και Επικοινωνίαen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε με στόχο τη διερεύνηση των αντιλήψεων των φοιτητών της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας και συγκεκριμένα των τμημάτων Marketing και Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, σχετικά με το ρόλο των δεξιοτήτων επικοινωνίας στην εκπαίδευση. Ευγενής προσδοκία της ερευνήτριας ήταν να προκύψουν πληροφορίες που θα μπορούν να αξιοποιηθούν στα πλαίσια της συλλογικής προσπάθειας αναβάθμισης των υπηρεσιών εκπαίδευσης του Οργανισμού, καθώς έχει διαπιστωθεί ερευνητικό κενό στο συγκεκριμένο πεδίο και συγκεκριμένα στις κατευθύνσεις αυτών των τμημάτων. Προκειμένου να εξαχθούν αξιόπιστα συμπεράσματα, πραγματοποιήθηκε συνδυαστικά ποσοτική και ποιοτική έρευνα (τριγωνοποίηση) σε ομάδα - στόχο τους φοιτητές των αναφερόμενων τμημάτων. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν το ερωτηματολόγιο για τη συλλογή των ποσοτικών δεδομένων και η ημι-δομημένη συνέντευξη για τη συλλογή των ποιοτικών δεδομένων. Κατά τη διεξαγωγή της ποσοτικής έρευνας, τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν από 168 φοιτητές και φοιτήτριες, ενώ στην ποιοτική έρευνα συμμετείχαν 7 φοιτητές και φοιτήτριες. Μετά την ολοκλήρωση της ερευνητικής διαδικασίας, έγινε επεξεργασία με τη βοήθεια του στατιστικού προγράμματος Spss για τα ποσοτικά δεδομένα, ενώ για τα ποιοτικά έγινε ανάλυση περιεχομένου. Από την επεξεργασία των στοιχείων και πληροφοριών του ερευνώμενου δείγματος αξιολογήθηκε η σύνδεσή τους με τα ερευνητικά ερωτήματα και διαπιστώθηκε συνέπεια στα συμπεράσματα.  Το ερευνώμενο δείγμα δηλώνει την ανάγκη ύπαρξης προγράμματος δεξιοτήτων επικοινωνίας κατά τη διάρκεια της φοίτησης.  Αναγνωρίζονται εννοιολογικά οι δεξιότητες επικοινωνίας  Θεωρείται σημαντικός παράγοντας επαγγελματικής εξέλιξης η ύπαρξη δεξιοτήτων επικοινωνίας  Υπάρχει ασάφεια στην αυτοαντίληψη αναφορικά με τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες και στο πως εκφράζονται σε συμπεριφορές  Δηλώνεται η ανάγκη ύπαρξης προγράμματος δεξιοτήτων επικοινωνίας κατά τη διάρκεια φοίτησης ______________________________________________________________________________ This diploma thesis was conducted in order to investigate the perceptions of students from the Department of Administration and Economics and in particular Marketing and Tourism Management Departments, from the Alexandrian Technological Institute of Thessaloniki, regarding the role of communication skills in education. A noble expectation of the researcher was to obtain information that could be used in the context of the collective effort to upgrade the Organization’ s education services, as a research gap has been identified in this field and specifically in the directions of these departments. In order to obtain reliable conclusions, combined quantitative and qualitative research (triangulation) was carried out in a target group of students of the mentioned departments. The research tools were the questionnaire for collecting quantitative data and the semistructured interview for the collection of quality data. When conducting the quantitative survey, the questionnaires were completed by 168 students, while in the qualitative research 7 students attended. After the completion of the research process, the Spss statistical program for quantitative data was processed, while content quality was analyzed. From the processing information and data of the surveyed sample, the connection with the research questions was evaluated and consistency was reached in the conclusions:  Communication skills are conceptually recognized  Awareness of communication skills is considered an important factor in professional development  There is an ambiguity in self-understanding about their communication skills and how they are expressed in behaviors  The need for a communication skills program is stated during the course.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectεπικοινωνίαen_US
dc.subjectδεξιότητεςen_US
dc.subjectεκπαίδευσηen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectsoft skillsen_US
dc.titleΟι δεξιότητες επικοινωνίας στην εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης σε φοιτητές ΣΔΟ: Marketing & Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεωνen_US
dc.title.alternativeCommunication skills in education. Case study for students in Management and Economics Department of Marketing and Tourism Buisness Administrationen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record