Show simple item record

dc.contributor.advisorΚωτσαλίδου, Ευδοξία
dc.contributor.authorΚηπουροπούλου, Μαρία
dc.contributor.authorKipouropoulou, Maria
dc.date.accessioned2023-05-04T07:22:59Z
dc.date.available2023-05-04T07:22:59Z
dc.date.issued2019-03
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3482
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση στη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικούen_US
dc.description.abstractΗ συγκεκριμένη έρευνα έχει διττό χαρακτήρα. Το ένα σκέλος αφορά την επικοινωνία των εργαζομένων σε διαπροσωπικό επίπεδο και το άλλο σκέλος ασχολείται με την παροχή υπηρεσιών υγείας σε όσους πολίτες επισκέφθηκαν το Νοσοκομείο Φλώρινας. Ο καθένας που επισκέπτεται ένα δημόσιο χώρο υγειονομικής περίθαλψης, δηλώνει σιωπηρά την εμπιστοσύνη του στις υπηρεσίες υγείας που παρέχονται. Η έννοια της επικοινωνίας είναι αναπόσπαστο κομμάτι των πολυποίκιλων νοσοκομειακών εργασιών, καθώς είναι μια έννοια πολυσύνθετη και πολυδιάστατη για όλους τους τομείς της κοινωνίας. Στον τομέα της υγείας η επικοινωνία συμβάλλει ιδιαίτερα στην αποτελεσματική λειτουργία των οργανισμών - νοσοκομείων με βάση τα διαφορετικά κριτήρια που πραγματεύεται, ανάλογα με το είδος των υπηρεσιών. Είναι μια διαδικασία που εξελίσσεται και αντανακλά τον τρόπο δράσης ενός υγειονομικού σχηματισμού, καθώς αποτελεί την ταυτότητα για όλα τα μέλη των τμημάτων. Στο πρώτο μέρος της μελέτης γίνεται αναφορά στα μοντέλα επικοινωνίας επειδή τα μοντέλα, διαθέτουν μια οργανωσιακή λειτουργία και αποτελούν μια συνειδητά απλουστευμένη περιγραφή της πραγματικότητας. Μέσω της περιγραφής τα επικοινωνιακά μοντέλα παρουσιάζουν τη δραστηριότητα των δυνάμεων, των κατευθύνσεων, αλλά και των σχέσεων μεταξύ των τμημάτων. Αντίστοιχα, στις επόμενες θεματικές ενότητες γίνεται αναφορά στην οργανωσιακή κουλτούρα ως γνωστικού πλαισίου το οποίο αποτελείται από κανόνες συμπεριφοράς, στάσεις, αξίες και προσδοκίες που αποδέχονται τα μέλη του οργανισμού. Επίσης γίνεται αναφορά στην εσωτερική οργανωσιακή δομή του νοσοκομείου, όπως αναφέρεται στην επίσημη διάταξη μεταξύ των ατόμων και των ομάδων προς την ανάθεση καθηκόντων. Σκοπός αυτής της διατριβής είναι η διερεύνηση και ανάδειξη των επικοινωνιακών σχέσεων μεταξύ των επαγγελματιών υγείας και των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας προς τους πολίτες. Διερευνήθηκαν οι προσλαμβάνουσες των ασθενών από τους υγειονομικούς σχηματισμούς αναφορικά με την επικοινωνία και την ποιότητα περίθαλψης προς τον ασθενή – χρήστη. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη χρήση ερωτηματολογίων σε δείγμα προσωπικού και ασθενών. 5 Τα αποτελέσματα της έρευνας από τη στατιστική ανάλυση ανέδειξαν μια μέτρια προς θετική στάση και ικανοποίηση των επαγγελματιών υγείας στο επίπεδο των διαπροσωπικών σχέσεων. Από τη στατιστική επεξεργασία του σκέλους που αναφέρεται στα συμπεράσματα η μελέτη καταλήγει ότι το υψηλό επίπεδο πληροφόρησης, ικανοποίησης και αναγνώρισης, αλλά και η συνεχής βελτίωση των προσπαθειών των εργαζομένων προς τον ασθενή-λήπτη των υπηρεσιών υγείας, είναι επιτακτική ανάγκη και χρειάζεται συνεχή προσπάθεια. _________________________________________________________________________ This research has a dual character. One strand concerns the interpersonal communication of the employees and the other part deals with the provision of health services to those citizens who visited the Florina Hospital. Everyone who visits a public healthcare area implicitly declares his trust in the health services provided. The concept of communication is an integral part of the diverse hospital work, as it is a complex and multidimensional concept for all sectors of society. In the health sector, communication particularly contributes to the efficient functioning of hospital-based hospitals based on the different criteria they deal with, depending on the type of service. It is a process that evolves and reflects the way in which a health formation forms, as it is the identity of all members of the departments. In the first part of the study reference is made to communication models because the models have an organizational function and constitute a consciously simplified description of reality. Through the description, the communication models present the activity of the forces, directions, and relations between the departments. Accordingly, the following thematic units refer to the organizational culture as a cognitive framework, which consists of behavioral rules, attitudes, values and expectations accepted by the members of the organization. Reference is also made to the internal organizational structure of the hospital, as stated in the formal provision between the individuals and the groups for the assignment of duties. The purpose of this dissertation is to investigate and highlight the communication relationships between health professionals and health services provided to citizens. Patient engagement of healthcare teams was investigated with regard to communication and quality of care towards the patient-user. Data collection was made using questionnaires in a sample of staff and patients. The results of the survey from the statistical analysis have shown a moderate to positive attitude and satisfaction of health professionals at the level of interpersonal relationships. From the statistical processing of the part mentioned in the conclusions, the study concludes that the high level of information, satisfaction and recognition, as well as the continuous improvement of the efforts of the employees towards the patient receiving the health services, is imperative and requires a constant effort.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectοργανωσιακή δομήen_US
dc.subjectσυγκρούσειςen_US
dc.subjectοργανωσιακή κουλτούραen_US
dc.subjectorganizational structureen_US
dc.subjectorganizational cultureen_US
dc.subjectconflicten_US
dc.titleΕπικοινωνία - Διομαδικές Σχέσεις ως Μελέτη Περίπτωσης του Γενικού Νοσοκομείου Φλώριναςen_US
dc.title.alternativeCommunication in intergroup - based relations in the working environment: the case study of Florina General Hospitalen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record