Show simple item record

dc.contributor.advisorΝτίνας, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΑγγέλη, Ελένη
dc.contributor.authorAngeli, Eleni
dc.date.accessioned2023-05-04T07:36:15Z
dc.date.available2023-05-04T07:36:15Z
dc.date.issued2019-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3484
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΗ ελληνορθόδοξη κοινότητα της Κωνσταντινούπολης όπως και της Ίµβρου και της Τενέδου ανήκει στην κατηγορία των ιστορικών ελληνικών µειονοτήτων και έχει µια µακραίωνη παρουσία. Τα εκπαιδευτικά της δικαιώµατα προστατεύονται από το τρίτο µέρος της συνθήκης της Λωζάνης που υπογράφηκε το 1923 καθώς η εκπαίδευση είναι ουσιώδης για τη διατήρηση της µειονοτικής γλώσσας, πολιτισµού και θρησκεύµατος όπως και της εθνοπολιτισµικής ταυτότητας. Η µειονότητα στις µέρες µας βρίσκεται σε µια δυναµική φάση εσωτερικών αλλαγών καθώς η δοµή της µεταβάλλεται και περιλαµβάνει Ρωµιούς και ελληνορθόδοξους Αντιοχείς µε κυρίαρχη γλώσσα τα τουρκικά. Όλες αυτές οι εσωτερικές µεταβολές αντανακλώνται στην εκπαίδευση. Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί να διευκρινήσει και να περιγράψει τα βασικά χαρακτηριστικά της δευτεροβάθµιας µειονοτικής εκπαίδευσης. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιµοποιήθηκαν αντλήθηκαν από τη µεθοδολογία των ποιοτικών κοινωνικών ερευνών. Η µελέτη µας αποτελεί µια φαινοµενολογική προσέγγιση. Το ερευνητικό υλικό προήλθε κατά κύριο λόγο από ηµιδοµηµένες συνεντεύξεις µε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς. Το υλικό κωδικοποιήθηκε και στη συνέχεια ταξινοµήθηκε σε κατηγορίες οµοειδών στοιχείων, µε βάση τα ερευνητικά ερωτήµατα. Τα αποτελέσµατα της έρευνάς µας δείχνουν ότι η τουρκική γλώσσα συνεχώς κερδίζει έδαφος εξαιτίας διαφορετικών αιτιών όπως το κοινωνιογλωσσικό καθεστώς του µαθητικού δυναµικού. Οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιµέτωποι µε σηµαντικές δυσκολίες εξαιτίας της διγλωσσίας. Δραστικές αλλαγές απαιτούνται και κυρίως προσαρµογή στα νέα εκπαιδευτικά δεδοµένα και επανεκκίνηση. _________________________________________________________________________________ The Greek Orthodox Community is an indigenous minority with long standing historical existence in Istanbul as well as in Imvros and Tenedos. It falls under the category of the so -called historical Greek Minorities. The education rights of the minority are guaranteed by the section III of the Lausanne Treaty which was signed in 1923. Educational is vital for the preservation of minority language, culture and religion and for the passing on of the identity from one generation to the next.The Rum Orthodox community is in a dynamic phase of internal change. It comprises ethnic Rums as well as -turkish speaking- Antakya Rum Orthodox Christians (Antiochians). The internal changes are reflected in education. Our research attempts to specify and describe the basic characteristics of secondary minority education. The research tools used were drawn from the methodology of qualitative social researches. Our study is a phenomenological approach to the field. The research material was derived mainly from semi-structured interviews. The material was encoded and then classified into categories of similar data, based on the research questions. The findings of our study indicates that the Turkish language is continuously gaining ground due various reasons as the particular sociolinguistic background. Educators came across significant difficulties facing an adverse situation of different mother tongues. Radical changes are required, especially adaptation and restart.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectµειονοτικά σχολείαen_US
dc.subjectΔευτεροβάθµια Εκπαίδευσηen_US
dc.subjectταυτότηταen_US
dc.subjectminority schoolsen_US
dc.subjectSecondary Educationen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.titleΗ δευτεροβάθµια εκπαίδευση στα ελληνικά µειονοτικά σχολεία της Κωνσταντινούπολης. Αποτίµηση και προοπτικές.en_US
dc.title.alternativeSecondary education in Greek minority schools of Istanbul. Evaluation and prospects.en_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record