Show simple item record

dc.contributor.advisorΜιχαήλ, Δόμνα
dc.contributor.authorΤσιώμπρα, Φανή
dc.contributor.authorTsiompra, Fani
dc.date.accessioned2023-05-04T07:42:01Z
dc.date.available2023-05-04T07:42:01Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3485
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση στη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικούen_US
dc.description.abstractΗ επιτυχής οργάνωση και λειτουργία ενός οργανισμού παροχής πρώιμης παιδικής αγωγής και φροντίδας, όπως είναι οι παιδικοί σταθμοί, απαιτεί τη διεπαγγελματική συνεργασία, η οποία αυξάνει το βαθμό αλληλεπίδρασης πολλών και διαφορετικών ανθρώπων, άρα και την πιθανότητα δημιουργίας συγκρούσεων. Ο ρόλος της προϊσταμένης είναι καθοριστικός στη διαχείριση των συγκρούσεων, καθώς ο σωστός τρόπος αντιμετώπισης συμβάλλει σημαντικά στη θετική αξιοποίησή τους. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει τις συγκρούσεις μεταξύ των εργαζομένων στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς και το ρόλο της προϊσταμένης στη διαχείρισή τους. Για την υλοποίησή της επιλέχθηκε η ποσοτική προσέγγιση και για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο τύπου Likert. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 126 εργαζόμενοι, διαφόρων ειδικοτήτων, δημοτικών παιδικών σταθμών από τους νομούς Κοζάνης, Φλώρινας, Καστοριάς και Ημαθίας. Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι οι εργαζόμενοι θεωρούν ως σημαντικότερες υπηρεσιακές αιτίες των συγκρούσεων τη σύγχυση ρόλων και την επικάλυψη αρμοδιοτήτων, την έλλειψη/μη εφαρμογή του κανονισμού λειτουργίας, τους περιορισμένους πόρους και τον τρόπο διοίκησης της προϊσταμένης, ενώ ως προσωπικές αιτίες, την κακή επικοινωνία και τις διαφορές στην προσωπικότητα, στις αξίες, στις πεποιθήσεις και στην κουλτούρα. Επίσης θεωρούν ότι οι συγκρούσεις έχουν συχνότερα αρνητικές επιπτώσεις στην αποτελεσματική λειτουργία του παιδικού σταθμού. Η συναισθηματική νοημοσύνη συμβάλλει στην εποικοδομητική διαχείριση των συγκρούσεων και οι συμμετέχοντες δηλώνουν, ότι διαθέτουν την ικανότητα κατανόησης των συναισθημάτων των άλλων ατόμων. Η προϊσταμένη στη διαδικασία της σύγκρουσης συμμετέχει κυρίως ως μεσολαβήτρια και όταν εκδηλώνονται συγκρούσεις, χρησιμοποιεί κυρίως την τεχνική του συμβιβασμού και της συνεργασίας ___________________________________________________________________ The successful organization and function of an early-childhood educational and care facility, as are nurseries, requires interprofessional collaboration, which raises the interaction between different people thus the possibility of conflict. The role of the principal is crucial in conflict management because dealing with them in the right way can lead to positive results. This study aims to shed light on the role of the principal on amplifying the arising conflicts between employees in nursery schools. The study was based on a quantitative approach and a Likert type structured questionnaire was used in order to collect data. The questionnaire sample were 126 employees of different specializations, working in nurseries in the regional units of Kozani, Florina, Kastoria and Imathia. As derived from the findings, it is evident that the employees consider as important institutional causes of conflicts; role confusion and overlapping of responsibilities; lack or non-use of nursery regulation; lack of funds and the administration style of the principal. As personal causes of conflicts, the employees consider; poor communication; differences based on personality, values, beliefs and culture. In addition, they acknowledge that conflicts have a negative impact on the efficiency of the nursery facility; the emotional intelligence contributes in the constructive management of the conflicts in the workplace and they strongly believe that they can act empathetically to others. Principals during a potential conflict act as mediators and once conflicts arise, they should be able to use the techniques of compromise and collaborationen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectπαιδικοί σταθμοίen_US
dc.subjectσυγκρούσειςen_US
dc.subjectδιαχείριση συγκρούσεωνen_US
dc.subjectconflict managementen_US
dc.subjectnurseriesen_US
dc.subjectconflictsen_US
dc.titleΟ ρόλος της προϊσταμένης των παιδικών σταθμών στη διαχείριση συγκρούσεων στο χώρο εργασίαςen_US
dc.title.alternativeThe role of the coordinator in charge of the kindergardens in conflict resolution among employees at the workplaceen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record