Show simple item record

dc.contributor.advisorΓρίβα, Ελένη
dc.contributor.authorΠήχας, Αλέξανδρος
dc.contributor.authorPichas, Alexandros
dc.date.accessioned2023-05-05T07:31:31Z
dc.date.available2023-05-05T07:31:31Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3509
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία στοχεύει να εξετάσει τα στοιχεία διαπολιτισμικότητας και διαγλωσσικής επικοινωνίας που εμφανίζονται στο βιβλίο της 8ης τάξης του προγράμματος «Modern Greek Paideia», των ειδικά σχεδιασμένων βιβλίων για τη διδασκαλία της ελληνικής ως γλώσσας καταγωγής/κληρονομιάς (heritage language). Πιο ειδικά, με τη χρήση της μεθόδου της ανάλυσης περιεχομένου, επιχειρείται η λεπτομερής καταγραφή συνόλου των πολιτισμικών στοιχείων που συμβάλλουν στην εξοικείωση με την ετερότητα, στην απόκτηση διαπολιτισμικής συνείδησης και στην καλλιέργεια μιας συμβολικής ελληνικής ταυτότητας, τόσο στα κείμενα και στις δραστηριότητες του σχολικού εγχειριδίου, όσο και στις οπτικές απεικονίσεις που τα συνοδεύουν. Παράλληλα, διερευνάται και η διαμεσολαβητική χρήση της γλώσσας, η οποία αποτελεί μία από τις τέσσερις βασικές γλωσσικές δραστηριότητες κατά τις οποίες ενεργοποιείται η επικοινωνιακή γλωσσική ικανότητα του μαθητή/ χρήστη της γλώσσας. Η εργασία διαρθρώνεται σε δυο μέρη. Στο πρώτο πραγματοποιείται η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας αναφορικά με τη διδασκαλία της δεύτερης/ξένης γλώσσας, την διαπολιτισμική επικοινωνία και τη διδασκαλία της ελληνικής στη διασπορά. Στο δεύτερο, πραγματοποιείται η ανάλυση του σχολικού εγχειριδίου, αναφορικά με τα πολιτισμικά στοιχεία που αυτό φέρει, καθώς και τη γλωσσική διαμεσολάβηση. Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της εργασίας και πραγματοποιείται συζήτηση σχετικά με τη διδασκαλία της ελληνικής ως γλώσσας κληρονομιάς. ________________________________________________________________________________________ “Identifying elements of interculturalism and language mediation in the 8 th grade of the “Modern Greek paideia” program” The aim of the present study is to identify the intercultural elements and language mediation in the textbooks of the 8th grade of the program “Modern Greek Paideia”, which is being used for the teaching of Greek as heritage language in “Aristotle” school, the only primary school in Toronto that is recognized by the Hellenic Republic. More precisely, using the discourse analysis as method, will be undertaken the reconstitution of the whole cultural relationship between the dominant culture and the target-culture, through the cultural elements, which are existing in the textbook’s activities and images. All this aim to show that textbooks in the foreign language teaching play an important role in the configuration of multicultural societies with intercultural competence and the acquisition of the second language in diasporic environments. The present study is structured into the following two parts: in the first is being held a literature review of second/foreign language acquisition theories, intercultural education and teaching Greek is diasporas. In the second part, the textbook is being analyzed, study’s results are being presented and a discussion about teaching Greek as a heritage language is being held.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectδιαπολιτισμικά στοιχείαen_US
dc.subjectγλωσσική διαμεσολάβησηen_US
dc.subjectδιδασκαλία ελληνικήςen_US
dc.subjectintercultural elementsen_US
dc.subjectlanguage mediationen_US
dc.subjectteaching Greek as second/foreign languageen_US
dc.titleΣτοιχεία διαπολιτισμικότητας και γλωσσικής διαμεσολάβησης στο βιβλίο της Β' Γυμνασίου του Προγράμματος "Modern GreekPaideia”en_US
dc.title.alternativeIdentifying elements of interculturalism and language mediation in the 8th grade of the "Modern Greek paideia" programen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record