Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαλόη, Ευαγγελία
dc.contributor.authorΤουρνά, Μαρία
dc.contributor.authorTourna, Maria
dc.date.accessioned2023-05-05T09:59:31Z
dc.date.available2023-05-05T09:59:31Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3519
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΗ ψυχολογική ροή είναι το είδος της εμπειρίας που ενεργοποιεί την απόλυτη συμμετοχή και αυτενέργεια του ατόμου στο παρόν της δράσης του που διαρθρώνεται γύρω από έναν προσωπικό στόχο, την αίσθηση ακινητοποίησης του χρόνου, την επέκταση των ορίων του και εν τέλει την μέγιστη απόλαυση. Η ψυχική ανθεκτικότητα συνίσταται στην ικανότητα του ατόμου να αντιπαρέρχεται το τραυματικό γεγονός με ευπροσάρμοστο τρόπο, χωρίς να καταρρέει, αλλά αναγνωρίζοντάς το ως γεγονός πνευματικής εξέλιξης. Στην παρούσα έρευνα αναζητήθηκε ο τρόπος και ο βαθμός σύνδεσης των δύο παραπάνω εννοιών που προέρχονται από το χώρο της Θετικής Ψυχολογίας με τη νοηματοδότηση του έργου του εκπαιδευτικού. Στο Θεωρητικό μέρος της εργασίας αναζητήθηκαν αντιλήψεις που συνιστούν το περιεχόμενο την έννοιας νοηματοδότηση δίνοντας έμφαση στην έννοια του καλέσματος (calling) που έχει τη μεγαλύτερη σύνδεση με το επάγγελμα. Παράλληλα και στις τρεις έννοιες μελετήθηκε τόσο η προσωπική συμβολή του εκπαιδευτικού όσο και οι επαγγελματικές διαπροσωπικές του σχέσεις και το οργανωσιακό περιβάλλον του σχολείου. Για τις ανάγκες της έρευνας διανεμήθηκαν ηλεκτρονικά σε 217 εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Μακεδονίας ερωτηματολόγια αυτοαναφοράς. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε πως οι εκπαιδευτικοί βιώνουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ροής και ανθεκτικότητας σε μεγάλο βαθμό κατά την εκτέλεση του έργου τους ενώ ταυτόχρονα κάποια από αυτά φαίνεται να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη νοηματοδότηση του έργου τους. _________________________________________________________________________________________________ Flow is the kind of experience that activates a person’s total participation and self­action in the present of an action structured around a personal goal, the feeling of stopping time, expanding one’s boundaries and ultimately maximizing enjoyment. Resilience is the ability of the individual to respond to the traumatic event in an adaptable manner, without collapsing, but recognizing it as a spiritual development. The present study sought to find out how and to what extent these two concepts from the field of Positive Psychology connect with the Meaningfulness of the teacher’s work. In the theoretical part of this thesis, we sought the concepts that constitute the meaning of the concept of meaningfulness, with emphasis on the concept of calling that has the most important connection with the profession. At the same time, in all three concepts, we examined both the personal contribution of the teacher as well as his professional interpersonal relationships and the organizational environment of the school. For the purpose of the research, self­report questionnaires were distributed electronically to 217 secondary education teachers in Macedonia. The results of the research showed that teachers experience specific characteristics of flow and resilience to a great extent in performing their task while at the same time some of these appear to play a decisive role in the meaningfulness of their work.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectψυχολογική ροήen_US
dc.subjectψυχική ανθεκτικότηταen_US
dc.subjectνόημαen_US
dc.subjectflowen_US
dc.subjectresilienceen_US
dc.subjectmeaningfulnessen_US
dc.titleΗ συμβολή της Ψυχολογικής Ροής & της Ψυχικής Ανθεκτικότητας στη νοηματοδότηση του έργου του εκπαιδευτικούen_US
dc.title.alternativeThe contribution of Flow & resilience in fostering meaning fulness of teachers worken_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record