Πώς το κοινωνικό, οικονομικό και πολιτισμικό κεφάλαιο επηρεάζουν την επίδοση ενός μαθητή στο σχολείο
Abstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί βιβλιογραφική έρευνα σχετικά με τους
παράγοντες που διαμορφώνουν και επηρεάζουν την επίδοση των μαθητών στο σχολείο.
Συγκεκριμένα δίνεται έμφαση στη θεωρία του P.Bourdieu για την αναπαραγωγική
λειτουργία του σχολείου. Μελετώνται οι έννοιες «οικονομικό κεφάλαιο», «κοινωνικό
κεφάλαιο», «πολιτισμικό κεφάλαιο» και αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο τα κεφάλαια
αυτά επιδρούν στην σχολική πορεία ενός ατόμου. Γίνεται νύξη και στη θεωρία του
B.Bernstein σχετικά με τους κώδικες επικοινωνίας και τις επιδράσεις που ασκούν οι
διακριτοί γλωσσικοί κώδικες των μαθητών στη σχολική τους επίδοση. Σκοπός αυτής
της πτυχιακής είναι η εντρύφηση στις παραπάνω θεωρίες, ώστε να κατανοήσουμε
καλύτερα τι επηρεάζει τη σχολική επίδοση.
______________________________________________________________________
This thesis is a bibliographic research regarding the factors that influence and mold a
student’s performance at school. More specifically, there is emphasis on P.Bourdieu’s
theory about the reproductive function of the schooling system. The “economic
capital”, “social capital” and “cultural capital” are being studied and analyzed as for
the way they affect a student’s performance. Bernstein’s theory about language code
and how language codes affect the school performance is also mentioned. This thesis
aims to decode the latter theories in order to understand better what shapes the school
performance.