Το δημιουργικό σχολείο: Η δημιουργική γραφή στα πολιτιστικά προγράμματα.
Abstract
Στην παρούσα Πτυχιακή εργασία επιχειρείται ο προσδιορισμός του όρου της
Δημιουργικής Γραφής και παρουσιάζεται η διδασκαλία της στην Εκπαίδευση. Στη
σύγχρονη εποχή, γίνεται πλέον αποδεκτή η θεραπευτική και εκφραστική αξία της
γραφής και αναγνωρίζεται η σπουδαιότητα της Δημιουργικής Γραφής στην
προσχολική ηλικία. Πραγματοποιείται, μία προσπάθεια απάντησης στο ερώτημα
σχετικά με το « τί είναι η Δημιουργική Γραφή» και εξετάζεται η υιοθέτηση των
στοιχείων της λογικής της, κατά την μαθησιακή διαδικασία με τις οποίες ο νηπιαγωγός
μπορεί να αναπτύξει την δημιουργικότητα. Η εργασία έχει ερευνητικό χαρακτήρα και
στόχος της είναι η αποσαφήνιση του όρου της Δημιουργικής Γραφής, η ανάδειξη της
εξέλιξής της στο χώρο της εκπαίδευσης και τέλος, η καταγραφή πρακτικών εφαρμογών
της Δημιουργικής Γραφής ως αντικείμενο στην προσχολική εκπαίδευση.
__________________________________________________________________________
In the present Thesis, the definition of term “Creative Writing” is attempted and its
teaching in the field of education is presented. In modern times, both therapeutical and
expressive value of writing is accepted and its significance in Creative Writing in
Preschool age is acknowledged. An endeavour to answer the question regarding “what
Creative Writing actually is” is attempted and the adoption of elements of its concept
is examined, during the learning process which are implemented by the pre-school
educator in order to develop creativity. This report constitutes an exploratory study and
its main objective is the specification of the term Creative Writing, its emergence and
its progress in the field of Education and finally the record of the practical
implementation of Creative Writing as a subject in Preschool Education