Show simple item record

dc.contributor.advisorΣταυρόπουλος Αναστάσιος
dc.contributor.authorΚομπινόγλου, Μαρία - Ελένη
dc.date.accessioned2023-05-18T08:05:34Z
dc.date.available2023-05-18T08:05:34Z
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3563
dc.description.abstractΗ πανδημία του κορωνοϊού συνοδεύτηκε και από μία πανδημία παραπληροφόρησης και ψευδών ειδήσεων. Ένας από τους τρόπους με τους οποίους συμβαίνει αυτό είναι μέσω της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να είναι πολύ χρήσιμα στη διάδοση πληροφοριών, αλλά μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για τη διάδοση παραπληροφόρησης. Αυτό μπορεί να έχει συνέπειες που είναι χειρότερες από τις συνέπειες της ίδιας της πανδημίας. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί πως αναπαράχθηκαν οι ψευδείς ειδήσεις στα social media και πως επίδρασαν στη στάση και την αντίληψη των πολιτών. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά για την πανδημία του COVID-19, τα επιδημιολογικά δεδομένα της νόσου, τα κλινικά της συμπτώματα, την μετάδοση της ασθένειας, τα στάδια εξέλιξης της νόσου και τις επιπτώσεις που επέφερε η πανδημία στον πληθυσμό. Στο δεύτερο κεφάλαιο επιχειρείται να δοθεί ένας ορισμός της επιστήμης και της ψευδό-επιστήμης. Η ψευδό-επιστήμη αποτελείται από πεποιθήσεις και θεωρίες που δεν βασίζονται σε επιστημονικά στοιχεία και συχνά έχει χαρακτηριστικά που διαφέρουν από την αληθινή επιστήμη. Επίσης, γίνεται αναφορά στην διάκριση της επιστήμης και της ψευδοεπιστήμης. Γίνεται λόγος για τον ορισμό των ψευδών ειδήσεων (fake news) και το πως μπορούν να επηρεάσουν τους ανθρώπους. Στο τέλος αυτού του κεφαλαίου αναφέρονται τα πιο viral fake news που έχουν δημοσιευθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύονται οι βασικές έννοιες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) και της κοινωνικής δικτύωσης (social network). Γίνεται μία σύντομη ανάλυση στα παραδοσιακά ΜΜΕ, στα χαρακτηριστικά των ΜΜΕ καθώς και στα δημοφιλή online κοινωνικά δίκτυα. Τέλος, γίνεται προσδιορισμός του δημόσιου λόγου στα social media και αναφέρονται οι τρόποι με τους οποίους κατασκευάζεται ο δημόσιος λόγος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εν κατακλείδι, στην παρούσα πτυχιακή εργασία επιχειρήθηκε, τόσο μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης όσο και ποσοτικής έρευνας βασισμένης σε ερωτηματολόγιο, να αποτυπωθεί η αναπαραγωγή και η επίδραση που έχουν οι ψευδείς ειδήσεις για τον κορωνοϊό στην αντίληψη των πολιτών. The coronavirus pandemic has also been accompanied by a pandemic of misinformation and fake news. One of the ways this happens is through the use of social media. Social media can be very useful in spreading information, but it can also be used to spread misinformation. This can have consequences that are worse than the consequences of the pandemic itself. The aim of this paper is to investigate how fake news was reproduced on social media and how it affected the attitude and perception of citizens. In the first chapter, there is a report on the COVID-19 pandemic, the epidemiological data of the disease, its clinical symptoms, the transmission of the disease, the stages of the disease's development and the effects that the pandemic has had on the population. In the second chapter an attempt is made to give a definition of science and pseudo-science. Pseudoscience consists of beliefs and theories that are not based on scientific evidence and often have characteristics that differ from true science. Also, reference is made to the distinction between science and pseudoscience. There is talk about the definition of fake news and how it can affect people. At the end of this chapter are listed the most viral fake news that have been published on social media. In the third chapter, the basic concepts of social media and social networking are analyzed. A brief analysis is made of traditional media, the characteristics of media as well as popular online social networks. Finally, public discourse in social media is defined and the ways in which public discourse is constructed in social media are mentioned. In conclusion, in this thesis an attempt was made, both through a literature review and a quantitative research based on a questionnaire, to capture the reproduction and the effect that false news about the coronavirus has on the perception of citizens.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων.en_US
dc.subjectFake newsen_US
dc.subjectΚορωνοϊόςen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectΑναπαραγωγή των fake newsen_US
dc.subjectΕπίδραση των fake newsen_US
dc.subjectΑντίληψη των πολιτώνen_US
dc.subjectΠανδημία Covid-19en_US
dc.titleΛόγος και πανδημία: η αναπαραγωγή και επίδραση της ψευδοεπιστήμης στην αντίληψη των πολιτώνen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record