Η χρήση των οπτικοακουστικών μέσων για την προβολή της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς: δημιουργία μίνι ντοκιμαντέρ
Abstract
Στην παρούσα πτυχιακή εργασία σκοπό έχουμε να αναπτύξουμε την πόλη της Θεσσαλονίκης ως
τουριστικό γαστρονομικό προορισμό, αναδεικνύοντας τον πολιτισμό της μέσα από έρευνα για τη
συλλογή όλων των δεδομένων και στη συνέχεια δημιουργία οπτικοακουστικής παραγωγής. Πιο
αναλυτικά θα αναπτύξουμε την εργασία με στόχο την ανάπτυξη της τουριστικής δημοσιογραφίας
σε συνδυασμό με τον τουρισμό. Θα αναφερθούμε στην αναγκαιότητά της στη βιωσιμότητα του
τουρισμού. Θα αναφερθούμε στο τουριστικό προϊόν και το πόσο ανταγωνιστικό μπορεί να γίνει.
Θα αναλύσουμε κατηγορίες τουρισμού σε σχέση με τον πολιτιστικό τουρισμό όπως τον
γαστρονομικό τουρισμό, τον oινοτουρισμό, τον αγροτουρισμό, αλλά και τον αρχαιολογικό
τουρισμό όπως και τον θρησκευτικό τουρισμό. Στη συνέχεια θα αναπτύξουμε τη σύνδεση
φαγητού και τουρισμού με απώτερο στόχο προορισμού την πόλη της Θεσσαλονίκης θα
παρουσιάσουμε την ιστορία, την κουλτούρα και τις επιρροές της πόλης, εκδηλώσεις, δρώμενα και
προορισμούς που την κάνουν να ξεχωρίσει για το πολιτισμό της. γευστικές επιρροές και
προτάσεις για να τις γευτεί κανείς. Θα αναλύσουμε την οπτικοακουστική παραγωγή και τα
χαρακτηριστικά της , θα ασχοληθούμε με τρεις content creators τον Τάσο Δούση, τον Ευτύχη
Μπλέτσα και τον Μάνο Γιαννόπουλο και θα συγκρίνουμε τον το τρόπο παρουσίασης, την λήψη
των πλάνων όπως επίσης και τις αντιδράσεις από τους θαυμαστές τους σε ταξιδιωτικά βίντεο για
την πόλη της Θεσσαλονίκης. Στη συνέχεια θα δημιουργήσουμε μία οπτικοακουστική παραγωγή
με σκοπό τη χρήση της ως τουριστικό οδηγό για την πόλη της Θεσσαλονίκης αναλύοντας βήμα-
βήμα τη διαδικασία και όσες τεχνικές χρησιμοποιήσαμε, για την έρευνα που κάναμε, τα δεδομένα
που συλλέξαμε και τη χρήση προγραμμάτων επεξεργασίας που χρησιμοποιήσαμε. Για τον έλεγχο
των στατιστικών αποτελεσμάτων δημιουργήσαμε στατιστικά γραφήματα. Με αυτό τον τρόπο
μπορέσαμε να διαχωρίσουμε κατηγορίες όπως ηλικία, φύλο και επίπεδο εκπαίδευσης έτσι ώστε
να έχουμε καλύτερα διαχωρισμένα αλλά και συνδυασμένα αποτελέσματα όλων των δεδομένων.
Τέλος απαντήθηκαν και ερωτήσεις αξιολόγησης σε σχέση με το βίντεο με την οπτικοακουστική
παραγωγή που ήταν απαραίτητη προϋπόθεση να προβληθεί για να μπορέσουν να απαντήσουν στις
ερωτήσεις που υποβάλαμε. This thesis aims to develop the city of Thessaloniki as a touristic culinary destination, highlighting
its culture through research to collect all the data and then create an audiovisual production. In
more detail we will develop the work with the aim of developing tourism journalism in
combination with tourism. We will refer to its necessity in the sustainability of tourism. We will
refer to the tourism product and how competitive it can become. We will analyze categories of
tourism in relation to cultural tourism such as culinary tourism, wine tourism, agro-tourism, but
also archaeological tourism as well as religious tourism. Then we will develop the connection of
food and tourism with the ultimate goal of destination the city of Thessaloniki, we will present the
history, culture and influences of the city, events, happenings and destinations that make it stand
out for its culture. taste influences and suggestions for tasting them. We will analyze the audiovisual
production and its characteristics, we will deal with three content creators Tassos Doussis,
Eutychis Bletsas and Manos Giannopoulos and we will compare the way of presentation, the
shooting of the shots as well as the reactions from their fans in travel magazines video about the
city of Thessaloniki. We will then create an audio-visual production with the aim of using it as a
tourist guide for the city of Thessaloniki, analyzing step by step the process and all the techniques
we used, for the research we did, the data we collected and the use of editing programs we used.
To present the statistical results we created statistical graphs. In this way we were able to separate
categories such as age, gender and level of education so as to have better separated but also
combined results of all the data. Finally, evaluation questions were also answered in relation to the
video with the audio-visual production which was a necessary condition to be shown in order for
them to be able to answer the questions we asked.