Δημόσιες σχέσεις στην Ελλάδα: μια ιστορική αναδρομή
Abstract
Στην σημερινή εποχή οι Δημόσιες Σχέσεις αποτελούν ένα σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι των επιχειρήσεων. Στην παρούσα εργασία, με τίτλο Δημόσιες Σχέσεις στην Ελλάδα: Μια ιστορική Αναδρομή, θα εξετάσουμε το τι ακριβώς είναι οι δημόσιες σχέσεις, τη σημασία των Δημοσίων Σχέσεων, τους ανθρώπους που συνέβαλαν στην εξέλιξη του κλάδου από την αρχή του έως σήμερα με πρωτοποριακές ιδέες. Ακολουθεί η ιστορική αναδρομή των Δημοσίων Σχέσεων στον Ελλαδικό χώρο στην οποία παρουσιάζεται με χρονολογική σειρά η εξέλιξη τους, οι λόγοι που συνέβαλαν για την εξάπλωση ή την καθυστέρηση της διάδοσης του επαγγέλματος, ξεκινώντας από τον 20ο αιώνα μέχρι και τη σημερινή εποχή. Παρακάτω, αφού έχουμε φτάσει στο σήμερα αναλύουμε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το επάγγελμα στις μέρες μας, τις δυσκολίες και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες επαγγελματίες, ενώ παράλληλα θα παρουσιάσουμε κάποιες σημαντικές και επιτυχημένες εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων μαζί με τα επιτεύγματα τους. Πλησιάζοντας στο τέλος της εργασίας, δίνονται παραδείγματα διάφορων καμπανιών Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα από διάφορους φορείς και επιχειρήσεις. Μέσα από τις μελέτες περίπτωσης, δίνεται μια ευρύτερη εικόνα για το πόσο σημαντική είναι μια επιτυχημένη καμπάνια καθώς και οι λόγοι που συνέβαλαν στην επιτυχία τους. Στο τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας παρουσιάζονται τα συμπεράσματα τα οποία απορρέουν μέσα από την έρευνα που διεξάχθηκε και τις διαθέσιμές πληροφορίες καθώς επίσης και το τι επιφυλάσσει το μέλλον των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα. In today's era, Public Relations are an important and integral part of businesses. In this paper entitled Public Relations in Greece: A Historical Review, we will examine what exactly public relations are, the importance of public relations, the people who contributed to the evolution of the field from its beginning until today with innovative ideas. The historical review of Public Relations in the Greek area follows, presenting chronologically their evolution, the reasons that contributed to the spread or delay of the profession, starting from the 20th century until the present day. Next, having arrived at the present day, we analyze the state in which the profession is today, the difficulties and challenges faced by Greek professionals, while at the same time presenting some important and successful Public Relations companies along with their accomplishments. Approaching the end of the paper, examples of various Public Relations campaigns in Greece from various organizations and businesses are given. Through case studies, a broader picture is given of how important a successful campaign is and the reasons that contributed to their success. The final chapter of the paper presents the conclusions that arise from the research conducted and the available information, as well as what the future of Public Relations holds in Greece.