Επικοινωνιακές στρατηγικές στα κοινωνικά μέσα και εταιρική κοινωνική ευθύνη (Ε.Κ.Ε.)
Abstract
Στη συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία γίνεται μία προσέγγιση της έννοιας της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, ενός όρου που έχει ταυτιστεί κατά κύριο λόγο με τον χώρο των επιχειρήσεων, τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Η εταιρική κοινωνική ευθύνη αποτελεί σχετικά μία νέα έννοια που πρωτοεμφανίστηκε στη χώρα μας το 2001 από οργανισμούς που προωθούν τέτοιες δράσεις και το κράτος. Στην εποχή μας ο κλάδος τον επιχειρήσεων γίνεται όλο και ανταγωνιστικότερος, μέσα από την έμφυτη τάση των επιχειρήσεων για αυτοπροβολή άρχισαν να πλησιάζουν το κοινωνικό σύνολο, κάνοντας δράσεις που αφορούν τόσο το περιβάλλον όσο και τη κοινωνία. Οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις είτε μικρότερες είτε μεγαλύτερες παρατηρούμε ότι έχουν άγνοια των δυνατοτήτων και των διαστάσεων της ΕΚΕ, με αποτέλεσμα να αδυνατούν να χρησιμοποιήσουν τα κατάλληλα εργαλεία για την προβολή των δράσεων τους. Με αφορμή τη προηγούμενη πρόταση πραγματοποιήθηκε μία έρευνα που εστιάζει στις επικοινωνιακές στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι ελληνικές επιχειρήσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ηλεκτρισμού, πετρελαιοειδών και αερίου στους ενεργούς λογαριασμούς των social media που διαχειρίζονται οι ίδιες οι επιχειρήσεις. Στόχος της εργασίας είναι να προσφέρει μία σφαιρική ενημέρωση στους αναγνώστες σχετικά με την ΕΚΕ και να ερευνήσει τα είδη της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, τις κατηγορίες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, τα είδη επικοινωνιακής στρατηγικής που ακολουθούν στα social media καθώς και τα ενδιαφερόμενα μέρη που απευθύνεται μια επιχείρηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. In this dissertation, an approach is made to the concept of corporate social responsibility, a term that has been identified primarily with the field of business, both locally and globally. Corporate social responsibility is relatively a new concept that first appeared in our country in 2001 by organizations that promote such actions and the state. In our time, the business sector is becoming more and more competitive, through the innate tendency of businesses to self-promotion began to approach society as a whole, taking actions that concern both the environment and society. Most Greek companies, whether smaller or larger, we observe that they are unaware of the capabilities and dimensions of CSR, as a result of which they are unable to use the appropriate tools to promote their actions. On the occasion of the previous proposal, a survey was conducted focusing on the communication strategies used by Greek companies of renewable energy, electricity, petroleum products and gas in the active accounts of social media managed by the companies themselves. The aim of the thesis is to offer comprehensive information to readers about CSR and to investigate the types of corporate social responsibility, the categories of corporate social responsibility, the types of communication strategy they follow on social media as well as the stakeholders addressed to a renewable energy company.