«Η διαφορετικότητα σε λογοτεχνικά βιβλία για παιδιά προσχολικής ηλικίας στην εκπαίδευση
Abstract
Στην παρούσα εργασία πραγματοποιείται μια προσπάθεια διερεύνησης της έννοιας
της διαφορετικότητας και των αναπαραστάσεων της σε βιβλία παιδικής λογοτεχνίας
για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Στόχος της εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι όψεις
της διαφορετικότητας, με όλους τους όρους που αυτή εκφράζει τη σημερινή εποχή
και σε ποιο ποσοστό οι ποίκιλες αυτές μορφές της εκφράζονται σε σύγχρονα
λογοτεχνικά βιβλία για παιδιά. Αρχικά, αναλύονται οι έννοιες της διαφορετικότητας,
της ταυτότητας, του κοινωνικού και βιολογικού φύλου καθώς και της
σεξουαλικότητας των ατόμων. Αναφέρονται, στη συνέχεια, η μέθοδος και τα στάδια
της έρευνας που πραγματοποιήθηκε καθώς και τα ερευνητικά ερωτήματα, που η
παρούσα εργασία εξετάζει. Δίνουμε έμφαση, στο πως οι συγγραφείς αναπαριστούν τη
διαφορετικότητα στα έργα τους και γίνεται αναφορά στο μύθο και το παραμύθι.
Τέλος, ακολουθεί ανάλυση των βιβλίων που επιλέχθηκαν και καταλήγουμε σε γενικά
συμπεράσματα για το υπό έρευνα υλικό. ________________
-___________________________________________________________________________
In our thesis we study and investigate the concept of diversity and its representations
in children's literature books for preschool children. The aim of the work was to
investigate the aspects of diversity, with all the terms it expresses today and to find
out in what percentage these various forms are expressed in modern literary books for
children. First, we analyze the concepts of diversity, identity, social and biological
gender as well as the sexuality of individuals. Then we examine and explain the
method and the stages of the research carried out as well as the research questions that
this paper. We emphasize on the way that authors represent diversity in their works
and we have references to myth and fairy tales. Finally, an analysis of the selected
books follows and we reach general conclusions about the material under
investigation