Εκφοβισμός/Θυματοποίηση και Αυτοεκτίμηση
View/ Open
Date
2022Author
Κομματά- Συρμώ, Μαρία - Ελισάβετ
Kommata- Syrmo, Maria- Elisavet
Metadata
Show full item recordAbstract
Ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί ένα ύψιστης σημασίας θέμα με το οποίο πλήθος
ερευνητών έχει ασχοληθεί, καθώς έχει αρνητικές συνέπειες στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη
των μαθητών. Η παρούσα έρευνα επιχειρεί τη διερεύνηση και την παρουσίαση της σχέσης
του εκφοβισμού και της θυματοποίησης με την αυτοεκτίμηση των μαθητών. Για το
συγκεκριμένο σκοπό χορηγήθηκε σε 165 συμμετέχοντες ένα ερωτηµατολόγιο
θυματοποίησης 16 ερωτήσεων: «Revised Bullying and Victimization Questionnaire
(BVQ-R)» του Olweus, (1996) και το ερωτηματολόγιο αυτοεκτίμησης 10 ερωτήσεων:
Rosenberg, M. (1965). Σύµφωνα µε τα ευρήµατα, ο εκφοβισμός και η θυματοποίηση
συσχετίζονται αρνητικά με την αυτοεκτίμηση των μαθητών. Τα αποτελέσματα της μελέτης
είναι σημαντικά, καθώς προκύπτουν ενδιαφέροντα συμπεράσματα για τη σχέση ανάμεσα
στον σχολικό εκφοβισμό και την αυτοεκτίμηση των μαθητών.
________________________________________________________________________
School bullying is a highly important topic that has been addressed by numerous
researchers, as it has negative consequences on the psychosocial development of students.
The present study attempts to investigate and present the relationship between bullying and
victimization and students' self-esteem. For this purpose, 165 participants were
administered a 16-question victimization questionnaire: the Revised Bullying and
Victimization Questionnaire (BVQ-R) by Olweus, (1996) and the 10-question self-esteem
questionnaire by Rosenberg, M. (1965). According to the findings, bullying and
victimisation are negatively correlated with students' self-esteem. The results of the study
are important, as interesting conclusions emerge about the relationship between bullying
and students' self-esteem.