Show simple item record

dc.contributor.advisorΒακάλη , Άννα
dc.contributor.authorΑθανασοπούλου, Ευδοξία- Μαρία
dc.contributor.authorAthanasopoulou, Eudoxia- Maria
dc.date.accessioned2023-06-14T10:12:32Z
dc.date.available2023-06-14T10:12:32Z
dc.date.issued2023-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3615
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο να παρουσιάσει το πρόβλημα τις δυσλεξίας, το οποίο αντιμετωπίζουν πολλά παιδιά στη χώρα μας, καθώς και να τονίσει ορισμένες δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής σε συνδυασμό με τη μουσική που μπορούν να βοηθήσουν στην εξάλειψη του προβλήματος. Επιπροσθέτως, θα αναφερθούν τα οφέλη που έχει η μουσική και η Δημιουργική Γραφή στα παιδιά με δυσλεξία και άλλοι τρόποι αντιμετώπισής της. Τέλος, θα δοθούν κάποια παραδείγματα δραστηριοτήτων για παιδιά με δυσλεξία, καθώς επίσης και οι στόχοι της κάθε δραστηριότητας. Στην αρχή γίνεται αναφορά στον ορισμό της Δημιουργικής Γραφής, η οποία όπως φαίνεται περιβάλλεται από πολλές σημασίες ανάλογα με την χρήση της. Βασικό στοιχείο της Δημιουργικής Γραφής αποτελεί η δημιουργικότητα, η οποία είναι αρκετά εύκολο να αναπτυχθεί, αρκεί να γίνει με το σωστό τρόπο μέσα από ασκήσεις και με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών. Επίσης θα αναλυθούν τα οφέλη της για την εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα για τα παιδιά με δυσλεξία, τα οποία παρουσιάζουν ορισμένες δυσκολίες στη γραφή και την ανάγνωση. Στη συνέχεια αναλύεται το φαινόμενο της δυσλεξίας για το οποίο δεν έχει βρεθεί ένας σαφής ορισμός. Θεωρείται πως σαν πρόβλημα δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί εντελώς, αλλά το άτομο μπορεί να παρουσιάσει σημαντικές βελτιώσεις. Πιο αναλυτικά, η κάθε επιστήμη που ασχολήθηκε ξεχωριστά με τον όρο, κατέληξε σε δικά της συμπεράσματα για τον τρόπο προέλευσής της. Τα αίτια που οδηγούν στην εμφάνιση αυτού του φαινομένου ποικίλλουν και η διάγνωση πολλές φορές μπορεί να αποβεί δύσκολη, ανάλογα με το σε πόσο προχωρημένο στάδιο βρίσκεται το κάθε άτομο. Για κάθε πάθηση όμως, πάντα υπάρχει και μία θεραπεία η οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση μπορεί να βοηθήσει στην βελτίωση του λόγου και της γραφής του ατόμου. Έπειτα, θα τονιστούν τα οφέλη της μουσικής για τον άνθρωπο γενικότερα, αλλά με έμφαση στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Αρχικά, γίνεται γνωστή η ιστορία και η προέλευση της μουσικής από την πρώτη εμφάνιση του ανθρώπου στη γη μέχρι και σήμερα, ενώ στη συνέχεια φανερώνεται πως πολλοί αρχαίοι φιλόσοφοι υποστήριξαν ότι η μουσική έχει θεραπευτικές ιδιότητες. Αποδείξεις για αυτό έχουν βγει και μέσα από πρόσφατες έρευνες οι οποίες βασίστηκαν σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και φαίνεται πως βοηθάει σημαντικά στο να βελτιώσουν τα παιδιά τις επιδόσεις τους όχι μόνο στο σχολείο, αλλά και στις εξωσχολικές τους δραστηριότητες. Τέλος, θα παρουσιαστούν κάποιες από τις δραστηριότητες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε παιδιά με δυσλεξία, μαζί με τους στόχους τους. Πιο αναλυτικά, αναλύονται δέκα δραστηριότητες που περιέχουν ασκήσεις Δημιουργικής Γραφής ή μουσική, ή ακόμα και τον συνδυασμό αυτών των δύο. Αυτές οι δραστηριότητες αναφέρονται κατά κύριο λόγο σε παιδιά με δυσλεξία και έχουν σαν κοινό στόχο τους, την βελτίωση των μαθησιακών τους δυσκολιών μέσα από το παιχνίδι _____________________________________________________________________ This thesis aims to present the problem of dyslexia faced by many children in our country and to highlight some creative writing activities combined with music that can help to eliminate the problem. Also, the benefits of music and creative writing for children with dyslexia and other ways to deal with it will be mentioned. Finally, some examples of activities for children with dyslexia will be given, as well as the goals of each activity. At the beginning, reference is made to the definition of Creative Writing, which seems to be surrounded by many meanings depending on its use. A key element of Creative Writing is creativity, which is quite easy to develop, as long as it is done in the right way through exercises and with the help of teachers. It will also analyze its benefits for education and more specifically for children with dyslexia, who have certain difficulties in writing and reading. Then the phenomenon of dyslexia is analyzed for which a clear definition has not been found. It is considered that as a problem it cannot be completely treated, but the person can show significant improvements. In more detail, each science that dealt with the term separately came to its own conclusions about its origin. The causes that lead to the appearance of this phenomenon vary and the diagnosis can often be difficult, depending on how advanced a stage each person is. For every condition, however, there is always a treatment which in this particular case can help improve the person's speech and writing. Also, the benefits of music for people in general will be highlighted, but with an emphasis on children with learning difficulties. First, the history and origin of music is known from the first appearance of man on earth until today, while it is then revealed that many ancient philosophers argued that music has healing properties. Evidence for this has also come out through recent research which was based on children with learning difficulties and it seems that it significantly helps children to improve their performance not only at school, but also in their extracurricular activities. Finally, some activities will be presented along with their objectives. In more detail, ten activities are analyzed that contain creative writing exercises or music, or even a combination of the two. These activities mainly refer to children with dyslexia and have as their common goal, the improvement of their learning difficulties through play.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectδημιουργική γραφήen_US
dc.subjectδυσλεξίαen_US
dc.subjectμουσικήen_US
dc.subjectcreative writingen_US
dc.subjectdyslexiaen_US
dc.subjectmusicen_US
dc.titleΜουσική και Δημιουργική Γραφή: Προτάσεις Δραστηριοτήτων για παιδιά με δυσλεξίαen_US
dc.title.alternativeMusic and Creative Writing: Activity suggestions for children with dyslexia»en_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record