Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πολιτική: η επίδρασή τους στην πολιτική συμμέτοχη
Abstract
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν καταφέρει τα τελευταία χρόνια να διεισδύσουν
στην καθημερινότητα των χρηστών και να γίνουν ένα απαραίτητο εργαλείο για την
ανθρωπότητα. Οι πολίτες τα χρησιμοποιούν είτε για επαγγελματικούς σκοπούς, όπως για
παράδειγμα εύρεση εργασίας είτε για προσωπικούς σκοπούς, όπως για παράδειγμα
επικοινωνία με φίλους. Εφόσον τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει απαραίτητα για
τους ανθρώπους είναι λογικό ο χώρος της πολιτικής να τα αξιοποιήσει. Οι πολιτικοί πλέον
χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να έρθουν πιο κοντά και να
αλληλοεπιδράσουν με τους χρήστες, οι οποίοι είναι είτε ψηφοφόροι είτε μελλοντικοί
ψηφοφόροι. Ανεβάζουν προσωπικές τους φωτογραφίες, για παράδειγμα κάνοντας ένα χόμπι
αλλά και επαγγελματικές φωτογραφίες, για παράδειγμα βοηθώντας σε μία δράση ή
προτείνοντας ιδέες για να γίνει κάτι καλύτερο σε έναν τομέα της χώρας. Σκοπός της
πτυχιακής εργασίας είναι η παρουσίαση απόψεων των χρηστών για το αν και σε ποιο βαθμό
τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν το πολιτικό υπόβαθρο, τις απόψεις των
πολιτών-χρηστών για την πολιτική. Social media have managed in recent years to penetrate the daily life of users and
become an essential tool for humanity. Citizens use them either for professional purposes,
such as finding a job, or for personal purposes, such as communicating with friends. Since
social media has become essential for people, it makes sense that the political arena should
take advantage of it. Politicians are now using social media to reach out and interact with
users, who are either voters or prospective voters. They upload personal photos, for example
doing a hobby, but also professional photos, for example helping an action or suggesting
ideas to do something better in an area of the country. The purpose of the thesis is to present
user opinions on whether social media influence the political background, user opinions on
politics.