Δημιουργική Γραφή και Συναίσθημα στο Νηπιαγωγείο: Προτεινόμενες Δραστηριότητες
Abstract
Το θέμα της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι «Δημιουργική Γραφή
και Συναίσθημα στο Νηπιαγωγείο: Προτεινόμενες Δραστηριότητες» και
αναλύεται η αξία της δημιουργικής γραφής σε συνδυασμό με την
συναισθηματική αγωγή αναφερόμενη σε παιδιά Νηπιαγωγείου. Η
εργασία απαρτίζεται από τρία μέρη. Στo πρώτο μέρος αναλύονται οι
έννοιες της Δημιουργικής Γραφής και της Συναισθηματικής Αγωγής. Στο
δεύτερο μέρος γίνεται αναφορά σε αναλυτικά προγράμματα σπουδών
σχετικά με τη δημιουργική γραφή αλλά και την συναισθηματική
νοημοσύνη στα παιδιά προσχολικής ηλικίας, ενώ, στο τρίτο μέρος
υπάρχουν προτεινόμενες δραστηριότητες για τη τάξη του Νηπιαγωγείου.
Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο αυτής της εργασίας αναλύεται
η έννοια της Δημιουργικής Γραφής και οι ορισμοί αυτής, όπως και η
ιστορική αναδρομή της έννοιας. Επίσης, αναφέρεται στην έννοια της
Συναισθηματικής Αγωγής τόσο στην ανάλυση του όρου όσο και στην
συσχέτιση της συναισθηματικής νοημοσύνης με το ίδιο το παιδί.
Στο Δεύτερο κεφάλαιο αυτής της πτυχιακής εργασίας, γίνεται αναφορά
στην έννοια των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών για το
Νηπιαγωγείο, σε μια Ιστορική Αναδρομή των Αναλυτικών
Προγραμμάτων αναφορικά με τη Δημιουργική Γραφή από το 1896-2021
και στην Ιστορική Αναδρομή των Αναλυτικών Προγραμμάτων
συγκριτικά με την Συναισθηματική Αγωγή.
Τέλος, στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζονται ενδεικτικά ορισμένες
δραστηριότητες Δημιουργικής γραφής συνδυαστικά με την ανάδειξη των
συναισθημάτων που αφορούν τα παιδιά και μπορούν να
πραγματοποιηθούν μέσα στη σχολική αίθουσα
___________________________________________________________________________
The topic of this thesis is "Creative Writing and Emotion in Kindergarten:
Suggested Activities" and analyzes the value of creative writing in
combination with emotional education referring to Kindergarten children.
The paper consists of three parts. In the first part, the concepts of Creative
Writing and Emotional Education are analyzed. The second part refers to
curricula related to creative writing and emotional intelligence in
preschool children, while, in the third part, there are suggested activities
for the kindergarten classroom.
More specifically, the first chapter of this paper analyses the concept of
Creative Writing and its definitions, as well as the historical background
of the concept. It also refers to the concept of Emotional Education both
in the analysis of the term and in the correlation of emotional intelligence
with the child himself.
In the second chapter of this thesis, reference is made to the concept of
Curricula for Kindergarten, to a Historical Review of Curricula in relation
to Creative Writing from 1896-2021 and to the Historical Review of
Curricula compared to Emotional Education.
Finally, the third chapter presents some indicative examples of Creative
Writing activities combined with the emergence of emotions that are
relevant to children and can be carried out in the classroom.