Show simple item record

dc.contributor.advisorΠλιόγκου, Βασιλική
dc.contributor.authorΑλεξίου, Νικολέτα
dc.contributor.authorAlexiou, Nikoleta
dc.date.accessioned2023-06-19T09:51:33Z
dc.date.available2023-06-19T09:51:33Z
dc.date.issued2023-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3631
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΣκοπός του παρόντος ερευνητικού θέματος, ορίζεται η διερεύνηση των απεικονίσεων διαφόρων μορφών αναπηρίας, μέσα από τα κείμενα παιδικής λογοτεχνίας και της σχέση τους με την οικογένεια, το σχολείο και το φιλικό τους περιβάλλον. Επιχειρείται δηλαδή, μέσα από τις ιστορίες των ηρώων/ηρωίδων, κυρίως παιδιών νεαρής ηλικίας, να ερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο βιώνουν την καθημερινότητα τους στο σχολείο και γενικότερα στην κοινωνία. Ακόμη, μέσα από τα παιδικά κείμενα, που εξετάζονται, εντοπίζονται οι στάσεις, που πρέπει να υιοθετούν τα νεαρά άτομα, χωρίς να διαιωνίζονται οι στερεοτυπικές αντιλήψεις. Για το λόγο αυτό, ως μεθοδολογική στρατηγική επιλέγεται η ανάλυση περιεχομένου. Πρόκειται για μια ερευνητική διαδικασία, η οποία εφαρμόζεται στην ποιοτική έρευνα. Με αντικειμενικότητα και συστηματικότητα αναλύονται τα δεδομένα του κειμένου και μελετάται το κοινωνικό φαινόμενο της αναπηρίας, που βιώνουν τα δρώντα υποκείμενα, ώστε να προωθηθεί η κοινωνική τους ένταξη. Τέλος, από τα ευρήματα της έρευνας, η ανάλυση περιεχομένου έδειξε, ότι τα παιδιά με αναπηρία πολύ συχνά υφίστανται διακρίσεις και στιγματίζονται από κάποια άλλα παιδιά. Μέσα από την λογοτεχνία, ξεδιπλώνεται και καλλιεργείται η ενσυναίσθησης και η αποδοχή απέναντι σε αυτά τα παιδιά. Χωρίς να διαφέρουν με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης, τους εξασφαλίζονται ίσες ευκαιρίες και συμμετοχή στην κοινωνία. Έτσι, αναμένεται να περνούν ευχάριστα και δημιουργικά το χρόνο τους μαζί με τα συνομήλικα άτομα. ____________________________________________________________________________________________________________________________ The aim of this research topic is to investigate the portrayals of various forms of disability through children's literature texts and their relationship with the family, school and their friendly environment. In other words, through the stories of the heroes/heroines of children's literature, mainly children of a young age, it is attempted to investigate the way in which they experience their everyday life at school and in society in general. Through the nine texts of children's literature that are examined, the attitudes that young people should adopt in order to empathetically accept children with disabilities, without perpetuating stereotypical perceptions. For this reason, content analysis is chosen as the methodological strategy. It is a research process, which is applied to qualitative research. The texts are analyzed objectively and systematically and the social phenomenon of disability, experienced by the acting subjects, is studied in order to promote their social integration. Finally, from the findings of the survey, the content analysis showed that children with disabilities are very often discriminated against and stigmatized by other children. Through literature, empathy and acceptance towards these children is developed and cultivated. No different from typically developing children, they are guaranteed equal opportunities and participation in society. Thus, they are expected to spend their time pleasantly and creatively with people their own age.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectπαιδική λογοτεχνίαen_US
dc.subjectπαιδιά με αναπηρίαen_US
dc.subjectμορφές αναπηρίαςen_US
dc.subjectchildren's literatureen_US
dc.subjectchildren with disabilitiesen_US
dc.subjectforms of disabilityen_US
dc.titleΗ απεικόνιση των ατόμων με αναπηρία μέσα από την παιδική λογοτεχνίαen_US
dc.title.alternativeThe portrayals of people with disabilities in children’s literatureen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record