Η αξιοποίηση παιχνιδιών στην διδασκαλία μαθηματικών στην Β' Δημοτικού
Date
2023-06Author
Ανθούσα- Ανθή, Αγγελακοπούλου
Anthousa- Anthi, Aggelakopoulou
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρούσα εργασία αποτελεί μια μελέτη πάνω στην αξία του παιχνιδιού στη
διδασκαλία των Μαθηματικών. Τα τελευταία χρόνια το παιχνίδι, στις διάφορες μορφές
του, έχει ενταχθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία και αναγνωρίζεται ως πολύτιμο
εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών. Λειτουργεί ως μέσο μάθησης, αλλά και ως
μέσο αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης. Ειδικότερα, τα μαθηματικά παιχνίδια
βοηθούν τα παιδιά από μικρή ηλικία να κατανοήσουν πιο εύκολα την αριθμητική και
τις μαθηματικές έννοιες. Οι έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια
αναδεικνύουν τα οφέλη του παιχνιδιού γενικά και του μαθηματικού παιχνιδιού ειδικά.
Μια τέτοια έρευνα, μικρού βεληνεκούς, αποτελεί και η πτυχιακή αυτή. Η έρευνα
πραγματοποιήθηκε σε 4 παιδιά της Β΄ Δημοτικού. Σκοπός της είναι η διδασκαλία της
προπαίδειας μέσα από μαθηματικά παιχνίδια διαφόρων ειδών. Συγκεκριμένα
χρησιμοποιήθηκε ένα επιτραπέζιο, ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι αριθμητικής, ένα παιχνίδι
με κάρτες και ένα ψηφιακό παιχνίδι. οι μαθητές έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για αυτόν
τον τρόπο διδασκαλίας, μιας και ήταν κάτι το διαφορετικό και πιο κοντά στα
ενδιαφέροντά τους
_________________________________________________________________________________________
This paper is a study on the value of games in the teaching of Mathematics. In recent
years, the game, in its various forms, has been included in the educational process and
is recognized as a valuable tool for teachers. It functions as a mean of learning, but also
as a mean of evaluation and self-evaluation. Math games help children from an early
age to understand arithmetic and mathematical concepts more easily. Research that has
been carried out in recent years highlights the benefits of play in general and
mathematical play in particular. This thesis is one such small-scale research. The
research was carried out on 4 second grade students. The purpose of it is to teach
multiplication through mathematical games of various kinds. Specifically, a board
game, an educational arithmetic game, a card game and a digital game were used. The
students showed great interest in this way of teaching since it was something different
and closer to their interests