Show simple item record

dc.contributor.advisorΚασβίκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΚαραμπόζα, Αλεξάνδρα
dc.contributor.authorKarampoza, Alexandra
dc.date.accessioned2023-06-23T08:11:00Z
dc.date.available2023-06-23T08:11:00Z
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3649
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία ασχολείται με την έννοια της Ιστορικής Σημαντικότητας και πως αυτή επηρεάζει την κατανόηση του ιστορικού παρελθόντος. Κατά καιρούς έχουν διεξαχθεί πολλές έρευνες σε παγκόσμιο και ελληνικό επίπεδο πάνω σε αυτό το ζήτημα και οι ερευνητές έχουν καταλήξει σε ορισμένα συμπεράσματα σχετικά με την απόδοση σημαντικότητας τα οποία παρουσιάζονται συνοπτικά στο θεωρητικό πλαίσιο αυτής της εργασίας. Στόχος της εργασίας είναι να διερευνήσει τις απόψεις των μαθητών σχετικά με τους λόγους που θεωρούν σημαντικά κάποια ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα σε σχέση με κάποια άλλα. Στο πλαίσιο αυτής της διερεύνησης πραγματοποιήθηκε έρευνα σε 18 Δημοτικά σχολεία της Ελλάδας και συγκεντρώθηκε δείγμα από 490 μαθητές οι οποίοι αξιολόγησαν γεγονότα και πρόσωπα της σχολικής Βυζαντινής Ιστορίας. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν είναι πως από τη μια πλευρά, οι μαθητές δεν μπορούν εύκολα να κατανοήσουν τη Σημαντικότητα και συγχέουν τον όρο σημαντικό με τον όρο σπουδαίο. Αυτό συμβαίνει επειδή το Αναλυτικό Πρόγραμμα μέσω του σχολικού εγχειριδίου καθορίζει το τι πρέπει να θεωρείται σημαντικό και χειραγωγεί τους μαθητές να αναπαράγουν το κείμενο του σχολικού βιβλίου χωρίς ουσιαστικά να αξιολογούν από μόνοι τους τα γεγονότα και τα πρόσωπα. Ωστόσο, από την άλλη πλευρά, τα αποτελέσματα έδειξαν πως υπάρχει ένας αριθμός μαθητών που προσπαθεί να αποδώσει Σημαντικότητα με βάση κάποιες αρχές και κριτήρια από τη βιβλιογραφία αλλά και με βάση τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα. _________________________________________________________________________ The current paper focuses on the concept of Historical Significance and how it affects the understanding of the historical past. Over the years, many researches have been conducted on both global and greek level regarding on this issue, and the researchers have reached certain conclusions regarding the attribution of Significance, which are briefly presented in the theoretical framework of this paper. The aim of this paper is to examine the opinions of the students regarding the reasons why they consider some historical events and historical figures more significant in comparison to some others. In the context of this investigation, a survey was carried out in 18 Primary schools in Greece and a sample of 490 students was collected evaluating events and figures of the Byzantine History that is incorporated in the schools’ curriculum. The collected results of the survey show that on the one hand, students cannot easily understand the notion of Significance and confuse the term “significant” with the term “important”. This is because the Analytical Program of the schoolbook determines what should be considered significant and manipulate students to reproduce the text of the schoolbook without actually evaluating the events and figures on a more personal note. However, on the other hand, the results showed that there is a number of students who tries to assign the notion of Significance based on some principles and criteria drawn from references as well as based on their personal interests.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectιστορική σημαντικότηταen_US
dc.subjectιστορικό παρελθόνen_US
dc.subjectιστορική εκπαίδευσηen_US
dc.subjecthistorical significanceen_US
dc.subjectHistorical Significance, Historical Past, Historical Educationen_US
dc.subjecthistorical pasten_US
dc.subjecthistorical educationen_US
dc.titleΠαρελθόν και Ιστορική Σημαντικότητα : Απόψεις μαθητών Δημοτικού σχολείου για την Ιστορία της Ε΄ Δημοτικούen_US
dc.title.alternativeEvents of the Past and Historical Significance: Opinions of Primary school students on the History of 5th Gradeen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record