Η αναγκαιότητα της ψηφιοποίησης των επιχειρήσεων με φυσική και ηλεκτρονική παρουσία: Η περίπτωση των επιχειρήσεων της Δυτικής Μακεδονίας
Abstract
Η κάτωθι διπλωματική εργασία πραγματεύεται το θέμα της αναγκαιότητας της ψηφιοποίησης των επιχειρήσεων και συγκεκριμένα ως μελέτη περίπτωσης χρησιμοποιούνται οι επιχειρήσεις της Δυτικής Μακεδονίας, δηλαδή επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Κοζάνη, τη Φλώρινα, τα Γρεβενά και την Καστοριά. Καταρχάς, επιχειρείται η επεξήγηση των εννοιών της ψηφιοποίησης αλλά και τα είδη του ψηφιακού μετασχηματισμού μαζί με τις πρακτικές του, όπως επίσης και ερευνώνται οι αλλαγές που πραγματοποιούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα, τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ μέσω της ψηφιοποίησης. Αναπτύσσονται οι όροι του λιανεμπορίου, των μεγάλων δεδομένων και του διαδικτύου των πραγμάτων, όπως επίσης και των εννοιών όπως είναι το ιογενές μάρκετινγκ, του μάρκετινγκ μέσω των μηχανών αναζήτησης, μέσω κινητών τηλεφώνων αλλά και με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, που αποτελεί σήμερα ένα από τα σημαντικότερα είδη ψηφιακού μάρκετινγκ.
Το ερευνητικό κομμάτι της διπλωματικής εργασίας μελετά συγκεκριμένα το θέμα της ψηφιοποίησης στους τέσσερις νομούς της περιφέρειας της Δυτικής Μακεδονίας, στοχεύοντας στην αξιολόγηση της ετοιμότητας των επιχειρήσεων όσον αφορά την ψηφιοποίηση αλλά και την παροχή υπηρεσιών σε κάθε τομέα παραγωγής. Οι ερευνητικοί στόχοι είναι να κατανοήσουμε την αναγκαιότητα της ψηφιοποίησης των επιχειρήσεων της Δυτικής Μακεδονίας και να αναλύσουμε τις ψηφιακές στρατηγικές που πρέπει να ληφθούν υπόψη από τις επιχειρήσεις αυτές. Μετά από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση επομένως η έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου, ως ερευνητικού εργαλείου, το οποίο διενεμήθη διαδικτυακά, οδήγησε στη συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων με ακρίβεια και μελετήθηκε το φαινόμενο της προόδου της ψηφιοποίησης στη Δυτική Μακεδονία αλλά και τις ψηφιακές στρατηγικές που χρησιμοποιούνται.