Ψηφιακός μετασχηματισμός στις επιχειρήσεις του Νομού Κοζάνης
Abstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι αφενός η θεωρητική ανάλυση της έννοιας του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων και αφετέρου, η διενέργεια έρευνας με στόχο τη διερεύνηση των απόψεων των ατόμων που συμμετείχαν σε αυτήν, σχετικά με την εφαρμογή του ψηφιακού μετασχηματισμού, τα προβλήματα και τα οφέλη του στους εργαζόμενους σε επιχειρήσεις και των τριών κλάδων στην Περιφερειακή Ενότητα Κοζάνης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, πάνω από τους μισούς ερωτώμενους παρατηρούν την χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και άλλων αναλυτικών στοιχείων από τις επιχειρήσεις, τόσο για την επεξεργασία των δεδομένων, όσο και για την προώθηση και την πραγματοποίηση πωλήσεων. Τα δύο σημαντικότερα προβλήματα που σχετίζονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι η έλλειψη καταρτισμένου προσωπικού και η δυσκολία εύρεσης χρηματοδότησης για την ψηφιοποίηση, ενώ σε σχέση με τα οφέλη, η βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης και ο γρηγορότερος χρόνος απόκρισης στις ανάγκες των πελατών που επιλέχτηκαν ως τα σημαντικότερα από τους ερωτώμενους, είναι χαρακτηριστικά των δυνατοτήτων που είναι σε θέση να προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός ως προς την βελτίωση της απόδοσης και συνεπώς και του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στις επιχειρήσεις που τον εφαρμόζουν.