Εταιρική κοινωνική ευθύνη και ψηφιακός τραπεζικός μετασχηματισμός
Abstract
Στόχος της παρούσας διπλωματικής είναι να σκιαγραφήσει τη σχέση της έννοιας της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης με το ζήτημα του ψηφιακού μετασχηματισμού. Οι σημαντικές εξελίξεις στην τεχνολογία και η ευρεία πρόσβαση στο Διαδίκτυο έχουν οδηγήσει σε αυτό που ονομάζεται Ψηφιακή εποχή. Στην ψηφιακή εποχή, η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και ο ψηφιακός μετασχηματισμός γίνονται ένας από τους κύριους παράγοντες ανταγωνιστικότητας της εταιρείας. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι σήμερα το πιο σημαντικό στοιχείο της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης που αλλάζει τον τρόπο επιχειρηματικής δραστηριότητας. Συγκεκριμένα, διεξήχθη βιβλιογραφική επισκόπηση της βασικής βιβλιογραφίας, ενώ πραγματοποιήθηκε ανάλυση της ψηφιακής ανάπτυξης που έλαβε χώρα στον τραπεζικό τομέα στην Ελλάδα.
Απαιτεί την αναγκαιότητα βαθιών αλλαγών στη σφαίρα της ευαισθητοποίησης των ανθρώπων που εργάζονται στις επιχειρήσεις. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός φαίνεται να είναι μια αποτελεσματική λύση στα κύρια προβλήματα που εμφανίζονται στο ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Η Εταιρική Ψηφιακή Ευθύνη ξεχωρίζει ως η νέα κατεύθυνση που αλλάζει τη σχέση μεταξύ εργασίας και τεχνολογίας καθώς και διαμορφώνει την ηθική χρήση των νέων τεχνολογιών.
Ειδικότερα, εξετάζει την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ως κομμάτι της πολιτικής των ελληνικών τραπεζών. Πραγματοποιεί ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και εξέταση των κύριων μορφών εφαρμογής της στον ελληνικό τραπεζικό τομέα. Προκειμένου να αποσαφηνιστεί η επιτυχής εφαρμογή του και η συμβολή του στους στόχους του τραπεζικού κλάδου της χώρας, ελπίζει να αποτελέσει τη βάση για εκτεταμένη έρευνα και μελέτες στον τομέα αυτό.