Μονογονεϊκές οικογένειες και ο ρόλος του πατέρα
Abstract
Σκοπό της παρούσας εργασίας αποτελεί η μελέτη της έννοιας των μονογονεϊκών οικογενειών και του ρόλου του πατέρα. Πιο συγκεκριμένα θα παρουσιαστεί ο εννοιολογικός προσδιορισμός της μονογονεϊκής οικογένειας, η επίδραση του ρόλου του πατέρα στην ανατροφή των παιδιών, στην μελλοντική τους εξέλιξη καθώς και οι επιπτώσεις της απουσίας του. Στη συνέχεια θα μελετήσουμε την σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ του σχολείου και της μονογονεϊκής οικογένειας, την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των παιδιών, την επίδραση της μονογονεϊκότητας μονογονεικότητας στην σχολική επίδοση του παιδιού. Η παρούσα έρευνα είναι ποιοτική και θα πραγματοποιηθεί με τη διεξαγωγή δέκα συνεντεύξεων με πατέρες που βιώνουν τη χηρεία.
Συμπερασματικά, η μελέτη παρουσιάζει βασικά ευρήματα σχετικά με τις μονογονεϊκές οικογένειες, τους ρόλους των πατέρων και τις επιπτώσεις τους στην ανατροφή των παιδιών. Αναγνωρίζονται οι περιορισμοί της έρευνας και παρουσιάζονται προτάσεις για μελλοντικές μελέτες σε αυτόν τον τομέα. Η εργασία στοχεύει να συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση της πολυπλοκότητας και των επιπτώσεων των μονογονεϊκών οικογενειών, τονίζοντας τη σημασία της πατρικής συμμετοχής και την επιρροή της στην προσαρμογή και τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των παιδιών.
_____________________________________________________________________________________________________
____________________________________________
The purpose of this work is to study the concept of single-parent families and the role of the father. More specifically, the conceptual definition of the single-parent family will be presented, the effect of the father's role in raising children, in their future development as well as the effects of his absence. Then we will study the relationship that develops between the school and the single-parent family, the psychosocial adaptation of the children, the effect of single parenthood on the school performance of the child. This research is qualitative and will be carried out by conducting ten interviews with fathers experiencing widowhood. In conclusion, the study presents key findings about single-parent families, fathers' roles and their effects on child rearing. Limitations of the research are acknowledged and suggestions for future studies in this area are presented. The paper aims to contribute to a better understanding of the complexities and effects of single-parent families, highlighting the importance of paternal involvement and its influence on children's adjustment and academic performance.