Η Κοινωνικοποίηση και οι Κοινωνικές σχέσεις των μαθητών/τριών στο Δημοτικό Σχολείο
Abstract
Στην παρούσα πτυχιακή εργασία θα μελετηθεί το φαινόμενο της κοινωνικοποίησης στο
δημοτικό σχολείο. Αρχικά, γίνεται μια εννοιολόγηση των σημαντικότερων όρων που
μελετήθηκαν (κοινωνικοποίηση, σχολείο, κοινωνιομετρία κ.α.) σε συνδυασμό με
αναφορά στο ρόλο που έπαιζε η εκπαίδευση στην κοινωνικοποίηση των νέων με
αναφορά στην αρχαιότητα έως και σήμερα. Αυτό που γίνεται εύκολα κατανοητό είναι
πως η περίοδος φοίτησης στο δημοτικό σχολείο όχι απλά βοηθά τα παιδιά στην
κοινωνικοποίησή τους αλλά διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο σε αυτήν. Αυτό άλλωστε
αναφέρουν και οι σχετικές έρευνες. Συνεχίζοντας στο δεύτερο κεφάλαιο ακολουθεί
ανάλυση του ρόλου του εκπαιδευτικού στο πλαίσιο της κοινωνικοποίησης των
μαθητών, της επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικού-μαθητή και του ρόλου των
συμμαθητών. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύονται οι φιλικές ομάδες και το σχολικό κλίμα.
Φθάνοντας στο τελευταίο και σημαντικό κεφάλαιο, παρουσιάζεται η έρευνα δηλαδή
το κοινωνιόγραμμα, σε συνδυασμό με πληροφορίες για το σχολείο διεξαγωγής της
έρευνας. Στην συνέχεια έχουμε τα αποτελέσματα και το παράρτημα. Τέλος, η πτυχιακή
εργασία κλείνει με τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την όλη έρευνα.
____________________________________________________________________
In this dissertation, the phenomenon of socialization in primary school will be studied.
First of all, a conceptualization of the most important terms is presented (socialization,
school, sociometry, etc.) in combination with reference to the role that education played
in the socialization of young people in ancient Athens. What is easily understood is that
the school period of primary school not only helps children in socialization but has a
catalytic role in this. This is also what the researchers say. Continuing in the second
chapter, follows an analysis of the role of the teacher in the context of the socialization
of students, the communication between the teacher and the student and the role of
classmates. The third chapter analyzes the groups of friends or peers and the school
climate. Reaching the last and important chapter, research is presented, in other words
the sociogram, in combination with information about the school where the research
took place. Then we have the observations and the results. Finally, the dissertation
closes with the conclusions that have arisen from the whole research