Show simple item record

dc.contributor.authorΜιχαλόπουλος, Απόστολος
dc.date.accessioned2023-06-28T10:47:44Z
dc.date.available2023-06-28T10:47:44Z
dc.date.issued2022-03
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3713
dc.descriptionΕπιβλέπουσα Καθηγήτρια: Κωτσαλίδου Ευδοξίαen_US
dc.description.abstractΣτην διπλωματική αυτή εργασία διερευνώνται οι απόψεις των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής σχετικά με την συμμετοχή τους στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Η διαδικασία λήψης αποφάσεων στα πλαίσια των σχολικών μονάδων αποτελεί ιδιαίτερης σημασίας για την μελλοντική τους πορεία καθώς οι αποφάσεις μπορεί να λαμβάνονται τόσο σε ατομικό επίπεδο, με πρωτοβουλίες δηλαδή αποκλειστικά από τους διευθυντές, όσο και σε συλλογικό επίπεδο, σε συνεργασία δηλαδή με τους εκπαιδευτικούς. Παρόλο που η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων είναι πολύ σημαντική για την ποιότητα των αποφάσεων που λαμβάνονται, το επίπεδο εργασιακής ικανοποίησης και την Αυτοαποτελεσματικότητα τους, στη πράξη ωστόσο εξαρτάται από διάφορους παράγοντες που μπορεί να παρακινούν ή να αποθαρρύνουν τη συμμετοχή τους. Έτσι, στο εμπειρικό μέρος της εργασίας πραγματοποιήθηκε μία ποσοτική έρευνα μέσω ερωτηματολογίων που αφορά 134 εκπαιδευτικούς σε σχολεία ειδικής αγωγής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στον Νομό Μαγνησίας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η συμμετοχή τους στη διαδικασία λήψης αποφάσεων είναι ικανοποιητική, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι είναι και στα επίπεδα που ορισμένοι θα επιθυμούσαν. Ο βασικός παράγοντας παρακίνησης είναι η έγερση του ενδιαφέροντος τους για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία ενώ ο βασικός ανασταλτικός παράγοντας είναι το έντονο άγχος. Επίσης, η ηλικία βρέθηκε ότι σχετίζεται θετικά με την συμμετοχή στη διαδικασία, ωστόσο η συμμετοχή και των νεαρότερων ηλικιών δεν είναι αμελητέα. Για την εργασιακή ικανοποίηση και την Αυτοαποτελεσματικότητα δεν παρατηρήθηκε έντονη συσχέτιση με τον βαθμό συμμετοχής των εκπαιδευτικών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Τέλος, η ποιότητα των αποφάσεων που λαμβάνονται είναι αρκετά ικανοποιητική και οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην έλλειψη συγκρούσεων μεταξύ των μελών της διαδικασίας, ενώ τα κυριότερα αντικείμενα συζήτησης είναι κυρίως για τις επιδόσεις των μαθητών και άλλες εκπαιδευτικές λειτουργίες του σχολείου.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΜιχαλόπουλος, Απόστολοςen_US
dc.subjectΔιαδικασία Λήψης Αποφάσεων, Εκπαιδευτικοί, Εργασιακή Ικανοποίηση, Αυτοαποτελεσματικότητα, Σχολεία Ειδικής Αγωγής, Νομός Μαγνησίας.en_US
dc.subjectDecision Making Process, Teachers, Job Satisfaction, Self-Efficacy, Special Education Schools, Prefecture of Magnesiaen_US
dc.titleΔιαδικασία Λήψης Αποφάσεων στην Εκπαίδευση: Μελέτη Περίπτωσης σε Εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Μαγνησίαςen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record