dc.contributor.author | Τζιλίνη, Δέσποινα | |
dc.date.accessioned | 2023-06-29T11:03:25Z | |
dc.date.available | 2023-06-29T11:03:25Z | |
dc.date.issued | 2023-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3738 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της διπλωματικής αυτής εργασίας είναι να διερευνηθεί ο ρόλος της επικοινωνίας στο χώρο της εκπαίδευσης αναφορικά με τη διαχείριση των συγκρούσεων στο χώρο του σχολείου.
Αρχικά δόθηκε ο ορισμός της επικοινωνίας και μέσα από τη μελέτη βγήκε το συμπέρασμα ότι η επικοινωνία είναι μια πολύπλευρη και πολύπλοκη έννοια για την οποία έχουν αναπτυχθεί διάφορες θεωρίες που επιχειρούν να την εξηγήσουν. Ιδιαίτερα στο χώρο του σχολείου η σημασία της επικοινωνίας γίνεται περισσότερο κατανοητή, αφού η ομαλή λειτουργία του είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την καλή επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας. Οι συγκρούσεις σε μια σχολική μονάδα μπορεί να εκδηλωθούν ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές, στα διοικητικά στελέχη, στους γονείς των μαθητών, καθώς και σε όλους τους δυνατούς συνδυασμούς.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της μελέτης έγινε κατανοητό πως όταν η διαχείριση των συγκρούσεων είναι άμεση και στοχευμένη, τότε προλαμβάνεται η διατάραξη της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Επίσης ο διευθυντής μιας σχολικής μονάδας ,ως ηγέτης , είναι εκείνος που πρέπει να λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα , ώστε να γίνεται η καλύτερη δυνατή διαχείριση των συγκρούσεων.
Στο τελευταίο μέρος της εργασίας έγινε ποσοτική ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν μέσα από τη χρήση ερωτηματολογίου. Στην έρευνα αυτή, σχετικά με τις συγκρούσεις , οι περισσότεροι συμφώνησαν πως οι συγκρούσεις δημιουργούν κακό κλίμα, προκαλούν άδικη σπατάλη ενέργειας και μείωση της παραγωγικότητας της σχολικής μονάδας. Όσον αφορά τις θετικές συνέπειες των συγκρούσεων οι περισσότεροι συμφώνησαν πως λόγω μιας σύγκρουσης δημιουργείται έντονο ενδιαφέρον κι έτσι τα προβλήματα αντιμετωπίζονται έγκαιρα. Τέλος, αναφορικά με το ρόλο του διευθυντή, η συντριπτική πλειοψηφία συμφώνησε πως το στυλ ηγεσίας παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαχείριση των συγκρούσεων. | en_US |
dc.description.sponsorship | Επιβλέπων Καθηγητής: Κωτσαλίδου Ευδοξία | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | Τζιλίνη, Δέσποινα | en_US |
dc.subject | Επικοινωνία, συγκρούσεις, διαχείριση συγκρούσεων, διευθυντής, ηγέτης, ποσοτική ανάλυση | en_US |
dc.subject | Communication, conflict, conflict management, manager, leader, quantitative analysis | en_US |
dc.title | Η επικοινωνία στο χώρο της εκπαίδευσης | en_US |
dc.title.alternative | Communication in education | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |