dc.description.abstract | Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος, για την εκπόνηση της διπλωματικής μου
εργασίας δεν υπήρξε διόλου τυχαία. Ως δημόσιος υπάλληλος με προϋπηρεσία 21 έτη, η
αξιολογική διαδικασία αποτελεί και για εμένα μέρος του εργασιακού μου βίου.
Κατά την διάρκεια της φοίτησης μου στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα, διαπίστωσα
μια τεράστια αντίφαση, ανάμεσα στο πώς αντιλαμβανόμαστε εμείς (και εννοώ μεγάλη
μερίδα των δημοσίων υπαλλήλων), την αξιολόγηση και στο τί μπορεί αυτή να μας
προσφέρει. Έτσι αποφάσισα να διερευνήσω τους λόγους αυτής της αντίφασης.
Μέσα λοιπόν από την αναζήτηση των λόγων της μη ενεργούς συμμετοχής των
δημοσίων υπαλλήλων, την ατομική μου εμπειρία, θα προσπαθήσω να καταθέσω τους
λόγους και τα προβληματικά σημεία της ίδιας της διαδικασίας. Μέσω της αναζήτησης
μου λοιπόν, το κύριο ερώτημα που αναδύθηκε είναι, το αν η αξιολόγηση των δημοσίων
υπαλλήλων αποτελεί μια διαδικασία που μπορεί να παρακινήσει ουσιαστικά, τόσο την
ίδια την διοίκηση όσο και τον υπάλληλο και αν το σύστημα αυτό ενέχει και ψήγματα
εργασιακού εκφοβισμού.
Στην επιλογή επίσης του συγκεκριμένου θέματος, σημαντικό ρόλο έπαιξε και η
προσωπική μου εμπειρία, ως δημοτική υπάλληλος, όταν υπήρξα, φυσικά κατά την γνώμη
μου, «θύμα» αξιολογητή. Ενός αξιολογητή ο οποίος, ( υπήρξα υπάλληλος σε ΝΠΔΔ
ΟΤΑ ,με αποτέλεσμα ο Α’ αξιολογητής να είναι υπάλληλος και ο Β’ αξιολογητής να
είναι αιρετός), δεν διέθετε τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, ώστε να
προβεί στην έντιμη βαθμολόγηση των εργασιακών μου αποδόσεων. Η διαφορά στην
αντιμετώπιση-βαθμολόγηση, που έλαβα από τον υπάλληλο, που ήταν γνώστης του
αντικειμένου, με την αντιμετώπιση του αιρετού αξιολογητή, ήταν τεράστια και
αναδεικνύει ίσως την παθογένεια του ίδιου του συστήματος.
Για την επίτευξη των στόχων αυτών επέλεξα την ερευνητική οδό, με την
κατάθεση ερωτηματολογίου, την ανάλυση των παρεχόμενων στοιχείων μέσω του
προγράμματος SPSS και την εξαγωγή αποτελεσμάτων-συμπερασμάτων.
Μετά την ανάλυση των αποτελεσμάτων, προέκυψαν σημαντικά στοιχεία για την
θεώρηση της έννοιας της αξιολόγησης, την αντιμετώπιση της από τους δημοσίους
υπαλλήλους και δίνεται η απάντηση στο ερώτημα αν οι έννοιες της παρακίνησης και του
εργασιακού εκφοβισμού έχουν θέση στην αξιολογική διαδικασία. | en_US |