Οι εθνικές εορτές στο νηπιαγωγείο. Θέσεις και απόψεις των νηπιαγωγών για την ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία
Abstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία αναφέρεται στις εθνικές εορτές στο νηπιαγωγείο και
κυρίως στις απόψεις που έχουν οι νηπιαγωγοί για την ένταξη αυτών στην
εκπαιδευτική διαδικασία. Οι εθνικές εορτές αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι της
εκπαίδευσης και δεν μπορούν να λείπουν από τα σχολεία, διότι τα παιδιά από μικρή
κιόλας ηλικία θα πρέπει να γνωρίζουν την ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας τους
αλλά και για ποιο λόγο δοξάζονται κάποια συγκεκριμένα πρόσωπα και γεγονότα. Η
25η Μαρτίου και η 28η Οκτωβρίου λοιπόν, θα πρέπει να μείνουν ανεξίτηλες στη
μνήμη των παιδιών καθώς δοξάζουμε τα γεγονότα που συνέβησαν αλλά και τη μνήμη
όλων αυτών που αγωνίστηκαν. Βάσει λοιπόν, έρευνας που πραγματοποιήθηκε, μέσω
ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε όλα τα νηπιαγωγεία της Φλώρινας, οι
περισσότεροι νηπιαγωγοί επισημαίνουν απαραίτητη την ύπαρξη εθνικών εορτών στο
νηπιαγωγείο καθώς αναμφισβήτητα τις θεωρούν ένα σημαντικό υπόβαθρο για τις
γνώσεις που θα αποκτήσουν τα νήπια όσον αφορά το ελληνικό έθνος-κράτος.
Ερευνητικό εργαλείο της έρευνας υπήρξε το ερωτηματολόγιο, το οποίο γενικότερα,
αναφερόταν στο αν και κατά πόσο εντάσσουν οι νηπιαγωγοί τις εθνικές επετείους
στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και με ποιο τρόπο.This thesis refers to all national celebrations in kindergarten and mainly on the views
that nursery governess has on the accessibility in them into the educational process.
National celebrations constitutes a big part of the education and should not be
dismissed from schools. Because kids from a young age have to learn the history and
the culture of their country and the reason that made specific people and events
glorified. The 25th March and 28th October should not be forgotten by the childish
memories, because they are glorifying the events that happened in memory of all that
people that have fought for their country. After a research was made with a
questionnaire and shared it to all nursery in Florina, most of the nursery teachers,
admitted that its necessary the existence of national celebrations. Undoubtedly they
consider them as an important background for the kinds knowledge that they will
gown in kindergarten conserving the Greek nation state. What helped the research
was the questionnaire that was referring in general to the nursery governess if in
they’re educational process consist the national celebrations and in which way.