Show simple item record

dc.contributor.advisorΝικολαντωνάκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΑλεξανδρίδου, Γαρυφαλλιά
dc.contributor.authorAlexandridou, Garyfallia
dc.date.accessioned2023-07-18T09:05:10Z
dc.date.available2023-07-18T09:05:10Z
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3834
dc.description«Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικών», Κατεύθυνση: Μαθηματική εκπαίδευση Α΄ Ηλικιακού Κύκλουen_US
dc.description.abstractΣτην παρούσα διπλωματική εργασία προτείνεται ο σχεδιασμός μιας διδακτικής παρέμβασης για τις έννοιες του Κύκλου και του Ρόμβου, με σκοπό να εξεταστεί κατά πόσο οι μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού είναι ικανοί να προσεγγίσουν εννοιολογικά τις ανωτέρω σχηματικές έννοιες μέσω των ορισμών τους. Η διδακτική παρέμβαση δομήθηκε με βάση την ιστορική εξέλιξη των ορισμών των εννοιών και τις αρχές της θεωρίας των σχηματικών εννοιών του Efraim Fischbein (1993). Στοχεύει στον εντοπισμό και την καταγραφή των δυσκολιών που εμφανίζουν οι μαθητές στην αναγνώριση των σχηματικών εννοιών του κύκλου και του ρόμβου και στην διατύπωση των αντίστοιχων ορισμών τους, καθώς και στην ενεργή συμμετοχή των μαθητών σε μια διαδικασία απόδοσης ορισμού η οποία έχει ως στόχο την προοδευτική μετάβαση των μαθητών, μέσω χειραπτικών δραστηριοτήτων και διαλεκτικής συζήτησης, στην κατασκευή ενός αποδεκτού ορισμού για τις ανωτέρω έννοιες. Μεταξύ των δραστηριοτήτων που προτείνονται περιλαμβάνεται και η μελέτη πρωτότυπων ιστορικών κειμένων από τους μαθητές, η οποία τους βοηθά να κατανοήσουν καλύτερα τις μαθηματικές έννοιες που διδάσκονται. ________________________________________________________________________ In the present thesis we propose the designing of a teaching intervention for the concepts of Circle and Rhombus, in order to examine the ability of 6th Grade students to conceptually approach the above figural concepts through their definitions. The didactic intervention was structured, based on the historical evolution of the definitions of the above concepts and the principles of Efraim Fischbein’s theory of Figural Concepts (1993). It aims both to detect and register the difficulties that students show in recognizing the figural concepts of the circle and the rhombus and in wording their respective definitions, as well as in the active participation of students in a defining process, which aims at their progressive advancement - via activities offering actual experience to the students and dialectic approach - into constructing an acceptable definition of the above concepts. Among the activities suggested is the study of original historical texts by students, which helps them better comprehend the mathematical concepts taught.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectορισμόςen_US
dc.subjectκύκλοςen_US
dc.subjectρόμβοςen_US
dc.subjectdefinitionen_US
dc.subjectcircleen_US
dc.subjectrhombusen_US
dc.titleΔυσκολίες κατανόησης του ορισμού των γεωμετρικών εννοιών από μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού και ο ρόλος της Ιστορίας των Μαθηματικών στην αντιμετώπισή τουςen_US
dc.title.alternativeDifficulties in comprehending the definirion of geometrical concepts by school pupils of 6th Grade in Primary School and the role of History of Mathematics in ovecoming themen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record