Ηγεσία στην εκπαίδευση: η περίπτωση της ελληνικής πραγματικότητας
Abstract
Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει τα αποτελέσματα των εκπαιδευτικών μοντέλων ηγεσίας όπως την αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί. Το δείγμα προήλθε από 110 εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων που υπηρετούν σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης. Τα ευρήματα αποδεικνύουν την ισχυρή θετική συσχέτιση της μετασχηματιστικής και της συναλλακτικής ηγεσίας με τις διαστάσεις έκβασης της ηγεσίας (αποτελεσματικότητα του ηγέτη, επιπρόσθετη προσπάθεια των εργαζομένων και ικανοποίηση από την ηγεσία). Για τη συλλογή των δεδομένων επιλέχθηκε το πολυπαραγοντικό ερωτηματολόγιο ηγεσίας Multifactor Leadership Questionnaire - M.L.Q. Form 5x-Short, που διερευνά τα μοντέλα εκπαιδευτικής ηγεσίας.