Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπόπτρια Καθηγήτρια: Στάμου Αναστασία
dc.contributor.authorΦλωράκη, Ανδριάνα
dc.contributor.other2ος βαθμολογητής: Ντίνας Κωνσταντίνος
dc.date.accessioned2016-10-14T10:19:26Z
dc.date.available2016-10-14T10:19:26Z
dc.date.issued2016-09
dc.identifier.other592 ΦΛΩ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/396
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία ασχολείται με τα φαινόμενα της Κριτικής Ανάλυσης του λόγου και του Κριτικού Γραμματισμού στα λαϊκά παραμύθια και τις παραλλαγές τους, με σκοπό τη συνειδητοποίηση από μέρους των μαθητών του ρόλου που διαδραματίζει η γλώσσα στην κατασκευή μιας πραγματικότητας αλλά και στην διαμόρφωση της ίδιας από αυτήν την πραγματικότητα, ώστε να οδηγηθούν σε μια ελευθερία μέσω της γνώσης και να συμβάλλουν στη δόμηση μιας καλύτερης κοινωνίας, η οποία είναι ‘‘οπλισμένη’’ με στοιχεία για την αποκάλυψη της φενάκης και την ανάδειξη της αλήθειας, εκείνων δηλαδή των πραγμάτων που δεν ‘‘κρύβονται’’. Στα λαϊκά παραμύθια αντιλήψεις οι οποίες για παράδειγμα προσβάλουν και υποβιβάζουν το γυναικείο φύλο (χρήση σεξιστικής γλώσσας), με την εφαρμογή του Κριτικού Γραμματισμού αποκαλύπτονται οδηγώντας τις κοπέλες σε μια αυτογνωσία και αυτοεκτίμηση. Η ανάλυση των παραμυθιών και των παραλλαγών τους πραγματοποιήθηκε με την εφαρμογή στοιχείων από θεωρίες για τον κριτικό γραμματισμό εν γένει, και ιδιαίτερα με την εφαρμογή της θεωρίας της Συστημικής Λειτουργικής Γραμματικής του Ηalliday, χωρίς να παραληφθούν στοιχεία που σχετίζονται με απόψεις μελετητών για τη θεματική των παραμυθιών. Στην εργασία αφού πρώτα παρουσιάσθηκε σε τι έγκειται ο Κριτικός Γραμματισμός και η Κριτική γλωσσική επίγνωση, οι απόψεις των Baynham, Fairclough, Janks και Ivanic και η παιδαγωγική των κειμενικών ειδών, έπειτα αναδείχθηκε η σημαντικότητα επιλογής του παραμυθιού ως κειμενικού είδους για τη διδασκαλία της Κριτικής Ανάλυσης, καθώς γίνεται εύκολα αντιληπτό – χωρίς να είναι αναγκαίο να διαθέτει κάποιος επιστημονικές γνώσεις – ότι το παραμύθι βρίσκεται κοντά στο παιδί, το οποίο αρέσκεται να ονειρεύεται – πολλές φορές να ονειροπολεί, να συμφύρει το πραγματικό με το φανταστικό, και γι’ αυτό να ξεπερνά του όρια που του θέτει η ίδια η ζωή.el_GR
dc.format.extent49 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΚριτική ανάλυση λόγουel_GR
dc.subjectΚριτικός γραμματισμόςel_GR
dc.subjectΛαϊκά παραμύθιαel_GR
dc.subjectCritical discourse analysisel_GR
dc.subjectCritical literacyel_GR
dc.subjectFolk fairy talesel_GR
dc.titleΚριτική ανάλυση λόγου και κριτικός γραμματισμός σε λαϊκά παραμύθιαel_GR
dc.title.alternativeCritical speech analysis and critical literacy in Folk fairy talesel_GR
dc.typeΠτυχιακή διπλωματική εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record