Παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά του διαδικτυακού καταναλωτή: Μελέτη περίπτωσης της Amazon.
Abstract
Θέμα της παρούσας εργασίας αποτελούν οι παράγοντες που επηρεάζουν τη
συμπεριφορά των καταναλωτών στις αγορές τους μέσω διαδικτύου γενικά και
ειδικότερα παρουσιάζεται η μελέτη περίπτωσης της Amazon. Στο πρώτο κεφάλαιο
της εργασίας εξετάζεται η καταναλωτική συμπεριφορά, δίνεται ο ορισμός της,
καταγράφονται οι αρχές συμπεριφοράς του καταναλωτή, τα κίνητρα και οι ανάγκες
για κατανάλωση αγαθών. Τα κίνητρα και οι ανάγκες ιεραρχούνται και καταλήγουμε
σε συγκεκριμένα μοντέλα καταναλωτικής συμπεριφοράς. Στο τέλος του πρώτου
κεφαλαίου γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην καταναλωτική συμπεριφορά στο
διαδίκτυο και στο πως αυτή επηρεάστηκε την περίοδο του Covid 19. Στο δεύτερο
κεφάλαιο διαχωρίζουμε το ηλεκτρονικό εμπόριο από το ηλεκτρονικό επιχειρείν,
δίνουμε τους ορισμούς των δύο εννοιών, κάνουμε ιστορική αναδρομή και
καταγράφουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα ηλεκτρονικού εμπορίου και
ηλεκτρονικού επιχειρείν. Το υπόλοιπο δεύτερο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στο
ηλεκτρονικό marketing γενικότερα και στο marketing μέσω των Social Media
ειδικότερα. Στο τρίτο, και τελευταίο, κεφάλαιο της παρούσας εργασίας έχουμε τη
μελέτη περίπτωσης της Amazon. Δίνονται γενικά στοιχεία για την εταιρεία, αναλύεται
χρονικά η εξέλιξη της και εξετάζονται οι ανταγωνιστές της Amazon. Τέλος,
πραγματοποιείται ανάλυση πλαισίου PESTEL μέσα από την οποία αναδεικνύεται η
μεταβολή της καταναλωτικής συμπεριφοράς και ο ρόλος που αυτή έχει παίξει στον
τρόπο λειτουργίας της Amazon.