Σύγχρονες μορφές χρηματοδότησης επιχειρήσεων στην Ελλάδα, η περίπτωση του Crowdfunding
Abstract
Η εύρεση χρηματοδότησης είναι από τα πιο σοβαρά προβλήματά που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις ώστε να καταφέρουν να αναπτυχθούν και να οδηγηθούν στην κερδοφορία. Οι μορφές χρηματοδότησης ποικίλουν ανάλογα με το είδος και τον σκοπό της επιχείρησης. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση στην χρήση πιο συγχρόνων μεθόδων χρηματοδότησης. Αυτό οφείλεται κυρίως στην ανάπτυξη της τεχνολογίας σε συνδυασμό με την δυσκολία άντλησης κεφαλαίων από τις κλασσικές μορφές όπως ο τραπεζικός δανεισμός.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιείται αναφορά στις παραδοσιακές και σύγχρονες μορφές χρηματοδότησης που υπήρχαν και υπάρχουν μέχρι και σήμερα. Μία από τις σύγχρονές μορφές, ίσως και η πιο σύγχρονη είναι το crowdfunding ή αλλιώς χρηματοδότηση από το πλήθος στα Ελληνικά. Η συγκεκριμένη μορφή αναλύεται περισσότερο στην συγκεκριμένη εργασία.
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η κατανόηση των παραδοσιακών και σύγχρονων χρηματοδοτήσεων με έμφαση στο crowdfunding. Τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του, οι διαφορές του από τις υπόλοιπες μορφές χρηματοδοτήσεων, ο τρόπος λειτουργίας των ιστοσελίδων crowdfunding και κάποιες σημαντικές πλατφόρμες.
To crowdfunding αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μπορούν να κερδίσουν υποστηρικτές για τα έργα τους, μαζί με την ανάλογη χρηματοδότηση. Η ιδέα του crowdfunding δεν είναι κάτι καινούριο σαν τρόπος χρηματοδότησης, αλλά η αλματώδης ανάπτυξη της τεχνολογίας του διαδικτύου και των επικοινωνιών έδωσε μια διαφορετική μορφή εφαρμογής με νέες δυνατότητες.
Στο πρώτο κεφάλαιο της Διπλωματικής εργασίας γίνεται μια εισαγωγική αναφορά στον ορισμό της επιχείρησης και στη σημασία της χρηματοδότησης.
Στο δεύτερο κεφάλαιο αναφέρονται οι παραδοσιακές μορφές χρηματοδότησης, όπως ο τραπεζικός δανεισμός ή το Leasing.
Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύονται οι σύγχρονες μορφές χρηματοδότησης όπως οι θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων , οι επιταχυντές ή οι επιχειρηματικοί Άγγελοι.
Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται εκτενής ανάλυσης της χρηματοδότησης από το πλήθος(crowdfunding). Αναφέρονται ιστορικά στοιχεία, τρόπος λειτουργίας, διάφορα ενδιαφέροντα στατιστικά από Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως. Επίσης γίνεται αναφορά σε κάποιες γνωστές πλατφόρμες που λειτουργούν στην Ελλάδα και στο πέμπτο κεφάλαιο πραγματοποιείται μελέτη και σύγκριση μεταξύ τριών από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες παγκοσμίως, την Indiegogo, Kickstarter και Patreon.
Τέλος στο έκτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα και οι προτάσεις που προέκυψαν μέσα από την έρευνα, κυρίως στο τέταρτο κεφάλαιο.