Ο ρόλος του UI/UX στο χώρο του marketing και στη ψυχολογία του καταναλωτή
Abstract
Το αντικείμενο της παρούσας εργασίας, είναι η επίδραση του UI/UX, δηλαδή της διεπαφής και της εμπειρίας χρήστη, στο χώρο του μάρκετινγκ και στην ψυχολογία του καταναλωτή. Αναλύεται αρχικά, ο ορός της διεπάφης χρήστη και της εμπειρίας χρήστη και στη συνέχεια, εξετάζονται διάφοροι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τον καταναλωτή. Το UI/UX, είναι στοιχεία που συνδέονται αμιγώς, σε ένα πετυχημένο μάρκετινγκ και είναι σημαντικές λεπτομέρειες που κρύβονται καλά, πίσω από κάθε επιτυχημένη εφαρμογή ή ιστοσελίδα.
Δεδομένου ότι, το διαδίκτυο αποτελεί σημαντικό εργαλείο του μάρκετινγκ για κάθε επιχείρηση, η ύπαρξη ιστοσελίδων αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι καθιστώντας μια επιχείρηση ανταγωνιστική. Στη συνέχεια, γίνεται μια σύντομη ιστορική αναδρομή για κάθε στοιχείο, και στο τέλος του πρώτου κεφαλαίου, αναλύεται σε τι διαφέρουν αυτά τα δυο στοιχεία αλλά και το πως συνεργάζονται. Το δεύτερο κεφάλαιο, εστιάζει στην ψυχολογία του καταναλωτή και πως μπορεί να επηρεαστεί από στοιχεία διεπαφής και στη συνέχεια τι εμπειρία μπορεί να εισπράττει. Επίσης, εστιάζει στα συναισθήματα των χρηστών, την εμπειρία του καταναλωτή και τον ανθρωπομορφικό σχεδιασμό. Μετέπειτα, στο τρίτο κεφάλαιο, αναλύονται οι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την εμπειρία του χρήστη, όπως για παράδειγμα η γνωστική υπερφόρτωση, αλλά και ο ρόλος του χρώματος.
Τέλος, στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται, ένας θεωρητικός τρόπος παρουσίασης ιστοσελίδας, καθώς αυτό είναι σημαντικό τμήμα της ερευνάς, όπου και θα εστιάσουν οι ερωτηθέντες απαντώντας στο ερωτηματολόγιο που δημιουργήθηκε, βάση της βιβλιογραφικής ανασκόπησης άλλων ερευνών. Το αντικείμενο των ερωτήσεων αποσκοπεί, στην κατάταξη στοιχείων σχεδιασμού ιστοσελίδας με βασικά στοιχεία μάρκετινγκ.
Τα συμπεράσματα της ερευνάς αυτής μπορούν να αποτελέσουν θεμέλιο για περαιτέρω ανάλυση και μελέτη.