Ψηφιακός Μετασχηματισμός Επιχειρήσεων του Επιχειρηματικού Κλάδου
Abstract
Την τελευταία δεκαετία, η ευρεία υιοθέτηση των ψηφιακών τεχνολογιών ανάγκασε τις επιχειρήσεις να προσαρμόσουν αυτές τις τεχνολογίες προκειμένου να διαφοροποιήσουν τις προτάσεις τους, να ενισχύσουν την παραγωγικότητά τους και να βελτιώσουν την ανάλυση πληροφοριών. Η ψηφιακή εποχή δημιουργεί νέες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες και σηματοδοτεί εκείνες τις διαδικασίες για την επίτευξη βιώσιμης επιχειρηματικής ανάπτυξης. Η ψηφιοποίηση έχει έρθει στο προσκήνιο στην κοινωνία, αλλάζοντας τις προσδοκίες των πελατών, αναστατώνοντας τα τρέχοντα επιχειρηματικά οικοσυστήματα και ανοίγοντας νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Προκειμένου να επωφεληθούν από αυτό, προτρέπεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Ο ψηφιακός επιχειρηματικός μετασχηματισμός υπερβαίνει τον απλό ψηφιακό μετασχηματισμό μεμονωμένων διαδικασιών ή πληροφοριών, αλλάζοντας ολόκληρη την επιχείρηση και τη στρατηγική της, υιοθετώντας μια προσέγγιση εξυπηρέτησης με γνώμονα τον πελάτη. Οι εταιρείες, που ορίζονται ως ήδη εγκατεστημένοι, μεγάλοι οργανισμοί, που προσφέρουν ένα βασικό προϊόν ή υπηρεσία, αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες προκλήσεις για την πραγματοποίηση του μετασχηματισμού λόγω της ισχυρής οργανωτικής τους κληρονομιάς. Ο στόχος αυτής της μελέτης είναι να συμβάλει στη συνολική κατανόηση του ψηφιακού μετασχηματισμού και των προκλήσεων του, παρέχοντας περαιτέρω πληροφορίες για το πώς μπορούν να επωφεληθούν οι οργανισμοί υιοθετώντας ψηφιακές τεχνολογίες σε συνδυασμό με διαφοροποιήσεις στο επιχειρηματικό τους μοντέλο, τις λειτουργικές διαδικασίες και την κουλτούρα τους. Τα συμπεράσματα αυτής της μελέτης επιβεβαιώνουν ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μια περίπλοκη προσπάθεια που παρέχει μεγάλες δυνατότητες για τη βελτίωση των επιχειρηματικών αποτελεσμάτων, αλλά έχει προκλήσεις και εμπόδια που κάθε οργανισμός πρέπει να ξεπεράσει.