Σχέση οικογένειας –σχολείου: πώς μια αναπηρία στο οικογενειακό περιβάλλον επηρεάζει την σχολική πορεία ενός παιδιού
Abstract
Όταν εξετάζουμε την αναπηρία και τον αντίκτυπό της στα παιδιά, συχνά
περιορίζουμε τη σκέψη μας στα παιδιά με αναπηρία και στην υποστήριξη που
χρειάζονται αυτά και οι οικογένειές τους. Σε αυτή την εργασία όμως θα ασχοληθούμε
με το πώς μία γονεϊκή αναπηρία μπορεί να επηρεάσει τον/την μαθητή/μαθήτρια στην
σχολική του πορεία. Το κράτος ενθαρρύνει όλους τους γονείς να συμμετέχουν στην
εκπαίδευση των παιδιών τους και τονίζει ότι η πρόοδος των παιδιών στο σχολείο
σχετίζεται με τη συμμετοχή των γονιών τους. Υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι οι
απαιτήσεις υποστήριξης των γονέων με αναπηρίες δεν καλύπτονται επαρκώς από τις
υπάρχουσες υπηρεσίες εκπαίδευσης και υγείας. Όταν ένας γονέας εμφανίζει
αναπηρία, το πρόσωπο με αναπηρία συχνά ζητά από τον/την έφηβο/έφηβη να
βοηθήσει και να αναλάβει τις οικιακές ευθύνες, έτσι αυτές οι νέες ευθύνες που
προδίδονται στον/στην μαθητή/μαθήτρια πολλές φορές μπορεί να έχουν αντίκτυπο
στον σχολική του πορεία. Μερικές φορές τα καθήκοντα του μέλους της οικογένειας
με αναπηρία είναι δυσανάλογα και καταναλώνουν τον χρόνο, τα χρήματα, την
ενέργεια και άλλες ανεκπλήρωτες συναισθηματικές ανάγκες της οικογένειας. Μπορεί
να είναι πιο δύσκολο για μια μητέρα ή έναν πατέρα με αναπηρία να παρακολουθεί
αποτελεσματικά τη συμπεριφορά των παιδιών τους από έναν γονέα χωρίς αναπηρία.
Το ερώτημα που τίθεται είναι εάν το καθεστώς αναπηρίας των γονέων που επηρεάζει
τα αποτελέσματα των παιδιών είναι κρίσιμης σημασίας. Ένας γονέας με αναπηρία
μπορεί να είναι λιγότερο ικανός να αντέξει οικονομικά να διατηρήσει ένα
εμπλουτισμένο εκπαιδευτικά περιβάλλον από άλλους γονείς. Στην εργασία αυτή θα
ασχοληθούμε αναλυτικά με το πώς μια αναπηρία στο οικογενειακό περιβάλλον
μπορεί να επηρεάσει θετικά ή αρνητικά τον μαθητή στη σχολική του καριέρα. Μια
αναπηρία δημιουργεί πρόσθετες απαιτήσεις, ανάγκες, προκλήσεις και οικονομικά
βάρη για ολόκληρο το οικογενειακό σύστημα.______________________________________________________________________________________________________________When we look at disability and its impact on children, we often limit our thinking to
children with disabilities and the support they and their families need. However, in
this paper we will look at how a parent's disability can affect a pupil's progress at
school. The government encourages all parents to be involved in their children's
education and emphasises that children's progress at school is linked to parental
involvement. There is growing evidence that the support needs of parents with
disabilities are not being adequately met by existing education and health services.
When a parent develops a disability, the person with a disability often asks the
teenager to help and take on household responsibilities, and these new responsibilities
transferred to the student can often have an impact on the student's progress at school.
Sometimes the duties of the family member with a disability are disproportionate and
take up time, money, energy and other unmet emotional needs of the family. It may be
more difficult for a mother or father with a disability to monitor their children's
behaviour effectively than for a parent without a disability. The question of whether
parental disability status affects children's outcomes is critical. When considering
disability and its impact on children, a parent with a disability may be less able to
afford an educationally enriched environment than other parents. In this paper we will
take a closer look at how disability in the home environment can have a positive or
negative impact on a student's educational career. Disability brings additional
demands, needs, challenges and financial burdens to the whole family system