Η παιδαγωγική αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας στην εκπαίδευση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Abstract
Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες είναι εγγενείς και οφείλονται στην
δυσλειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος. Αποτελούν μια
ετερογενή ομάδα διαταραχών, οι οποίες εκδηλώνονται με δυσκολίες
στην χρήση, την πρόσκτηση και κατάκτηση του προφορικού και γραπτού
λόγου. Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε) είναι
ένα σύνολο τεχνολογικών μέσων και εργαλείων, που χρησιμοποιούνται
για την δημιουργία, τη μετάδοση, το διαμοιρασμό, την αποθήκευση και
ανταλλαγή πληροφοριών.
Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η μελέτη καθώς και
η σημασία της χρήσης των ΤΠΕ σε σχέση με τις ειδικές μαθησιακές
δυσκολίες στον γραπτό λόγο των μαθητών της πρωτοβάθμιας
εκπαίδευσης.
Η παρούσα έρευνα διενεργήθηκε με ποσοτική μέθοδο.
Χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο στο οποίο κλήθηκαν να απαντήσουν
70 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης υπηρετούντες στο νομό
Θεσσαλονίκης, προκειμένου να διαπιστωθεί ο βαθμός αξιοποίησης των
ΤΠΕ από τους ίδιους κατά την διδασκαλία.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί
της πρωτοβάθμιας διάκεινται θετικά ως προς τις ΤΠΕ, τις οποίες
χρησιμοποιούν τόσο για την αντιμετώπιση των ειδικών μαθησιακών
δυσκολιών όσο και για την αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στον γραπτό λόγο.
Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν ότι είναι αναγκαίο να λαμβάνουν
συνεχής επιμόρφωση ώστε να γνωρίζουν και να αξιοποιούν τις
δυνατότητες που τους προσφέρουν οι ΤΠΕ αλλά και αύξηση των
υλικοτεχνικών υποδομών και του εξοπλισμού σε όλες τις σχολικές
μονάδες.