Εκπαιδευτικά μοντέλα επιστημονικής σκέψης στα Προγράμματα Σπουδών Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΣΙ-ΠΕ) από το 2015 και μετά: το ελληνικό παράδειγμα και οι διεθνείς συνιστώσες
Abstract
Η διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
διαμορφώνεται σε σημαντικό βαθμό από τα Προγράμματα Σπουδών Ιστορίας και
επηρεάζεται από τις σύγχρονες αλλαγές στα εκπαιδευτικά συστήματα. Στην παρούσα
εργασία διερευνώνται τα εκπαιδευτικά μοντέλα επιστημονικής σκέψης, όπως
αποτυπώνονται στα Προγράμματα Σπουδών Ιστορίας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
στην Ελλάδα και σε χώρες του εξωτερικού. Πιο συγκεκριμένα μελετάται η προσέγγιση
της επιστημονικής σκέψης στα εκπαιδευτικά μοντέλα των Προγραμμάτων Σπουδών. Η
μεθοδολογία που επιλέχθηκε και εφαρμόστηκε στην παρούσα έρευνα ήταν η ποιοτική
μέθοδος έρευνας. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης έδειξαν ότι τα εκπαιδευτικά μοντέλα
επιστημονικής ιστορικής σκέψης που αναδείχθηκαν από τα Προγράμματα Σπουδών ήταν
το αγγλικό, το γερμανικό, το γαλλόφωνο, το καναδικό όπως και συνδυασμός
εκπαιδευτικών μοντέλων στο ίδιο Πρόγραμμα Σπουδών. Τα Προγράμματα Σπουδών
βασίζονται στις παραδόσεις των χωρών τους για την ιστορική εκπαίδευση.