Η επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις συντροφικές σχέσεις. Μια ποσοτική διερεύνηση σε μεγάλο δείγμα ανθρώπων που κατοικούν στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας Γαϊτανάκης, Ανδρέας
Abstract
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (ΜΚΔ) μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τις συντροφικές σχέσεις λόγω της ζήλιας και της έλλειψης εμπιστοσύνης, προκαλώντας συγκρούσεις και μειωμένη ικανοποίηση από τη σχέση. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της επίδρασης των ΜΚΔ στις συντροφικές σχέσεις. Πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα και για τη συλλογή των δεδομένων δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο αποτελούνταν από 54 ερωτήσεις. Το δείγμα της έρευνας ήταν 225 άτομα και χρησιμοποιήθηκε δειγματοληψία ευκολίας. Διαπιστώθηκε ότι οι Έλληνες χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο 4,55 ώρες καθημερινά τα ΜΚΔ, και οι κυριότεροι λόγοι της χρήσης των ΜΚΔ είναι η κοινωνικοποίηση και η επαφή με συγγενείς και φίλους. Επιπλέον, ο βαθμός και ο τρόπος χρήσης των ΜΚΔ σχετίζεται με την ποιότητα και την ικανοποίηση από τη σχέση με τον/την σύντροφο. Βρέθηκαν επίσης ορισμένες στατιστικά σημαντικές συσχετίσεις του βαθμού και τρόπου χρήσης των ΜΚΔ και της ποιότητας και της ικανοποίησης από τη σχέση με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων. Μελλοντικές έρευνες μπορούν να διερευνήσουν τη σχέση μεταξύ της χρήσης των ΜΚΔ και του χωρισμού, καθώς και την επίδραση των ΜΚΔ στις περιστασιακές σχέσεις. Social media can negatively impact relationships through jealousy and mistrust, causing conflict and reduced relationship satisfaction. The purpose of this research was to investigate the effect of social on partner relationships. Quantitative research was carried out and a questionnaire consisting of 54 questions was created to collect the data. The research sample was 225 people and convenience sampling was used. It was found that Greeks use an average of 4.55 hours a day on social media, and the main reasons for using social media are socialization and contact with relatives and friends. In addition, the degree and manner of using social media is correlated with the quality and the satisfaction of the relationship with the partner. Some statistically significant associations of the degree and manner of use of social media and the quality and satisfaction of the relationship with the demographic characteristics of the participants were also found. Future research can explore the relationship between the use of social media and separation, as well as the effect of social media on casual relationships.