Αλληλογραφία Γυναικών σε περιόδους πολέμων (20ος αι.)
View/ Open
Date
2023-10Author
Σεμερτζιάν, Θεοδώρα
Semertzian, Theodora
Metadata
Show full item recordAbstract
Το ερευνητικό πρόβλημα της παρούσας εργασίας αφορά σε ταυτότητες και ιδεολογίες
γυναικών σε δύο πολέμους του 20ού αιώνα, όπως αυτές καταγράφονται και
εκφράζονται σε δημοσιευμένες συλλογές αλληλογραφίας τους. Το ερευνητικό υλικό
αποτέλεσαν δύο συλλογές αλληλογραφίας γυναικών σε περιόδους πολέμων, που
εκδόθηκαν, η πρώτη το 2018 και η δεύτερη το 1993, για να προσφέρουν μία νέα
προοπτική στην προσέγγιση ιστορικών γεγονότων και να αναδείξουν άγνωστες πτυχέςλεπτομέρειες αυτών. Οι μέθοδοι ανάλυσης που ακολουθούμε είναι η θεματική και η
σημειωτική της εικόνας σε δημοσιευμένο υλικό. Η μετάφραση από τα γερμανικά της
δεύτερης συλλογής με τίτλο «Briefe von Frauen über Krieg und Nationalismus» είναι
δική μας. Τα ερωτήματα που θέτουμε στο υλικό αφορούν τους ρόλους των γυναικών
στους πολέμους αυτούς και στο είδος δημόσιου λόγου των επιστολών τους. Σκοπός
της μελέτης είναι ο ιστορικός, φεμινιστικός γραμματισμός.
_______________________________________________________________________________________________________________________The research problem of this paper refers to women’s identities and ideologies in two
wars of the 20th century, as they are recorded and expressed in published collections of
their correspondence. The research material consisted of two collections of women's
correspondence in times of war, published, the first in 2018 and the second in 1993, to
offer a new perspective in approaching historical events and highlight unknown
aspects-details of them. The analysis methods we follow are the thematic analysis and
the semiotics of the image in published material. The translation from the German
edition entitled "Briefe von Frauen über Krieg und Nationalismus" is ours. The
questions we raise in the material concern the roles of women in these wars and the
typοlogy of public discourse of their letters. The purpose of the study is to reveal the
historical, feminist literacy