Show simple item record

dc.contributor.advisorΙορδανίδης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΑδαμόπουλος, Αντώνιος
dc.contributor.authorAdamopoulos, Antonios
dc.date.accessioned2024-01-22T11:18:01Z
dc.date.available2024-01-22T11:18:01Z
dc.date.issued2021-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4297
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΗ εργασία αυτή διερευνά τη σχέση αλληλεπίδρασης ανάμεσα στην εκπαίδευση και την οικονομική ανάπτυξη για την Ελλάδα και την Κύπρο για τη χρονική περίοδο 2000-2019 λαμβάνοντας υπόψιν την επίδραση των επενδύσεων, της απασχόλησης, της τεχνολογίας, της έρευνας και ανάπτυξης, της παραγωγικότητας και της καινοτομίας. Σκοπός της εργασίας είναι να παρουσιάσει τις κυριότερες θεωρητικές απόψεις σύμφωνα με τη βιβλιογραφία και να αναλύσει εμπειρικά τη σχέση αλληλεπίδρασης ανάμεσα στις εξεταζόμενες μεταβλητές εκτιμώντας οικονομετρικά υποδείγματα με τη μέθοδο ελαχίστων τετραγώνων. Η μέθοδος προσομοίωσης Monte Carlo εφαρμόζεται για να εξετάσει τις άμεσες και έμμεσες σχέσεις των μεταβλητών που επηρεάζουν τη σχέση ανάμεσα στην εκπαίδευση και την οικονομική ανάπτυξη. Ο έλεγχος αιτιότητας κατά Granger προσδιορίζει την ύπαρξη μονόδρομης ή αμφίδρομης σχέσης αιτιότητας των εξεταζόμενων μεταβλητών του υποδείγματος που εκτιμάται. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι υπάρχει άμεση και θετική σχέση αλληλεπίδρασης ανάμεσα στην εκπαίδευση και την οικονομική ανάπτυξη για την Ελλάδα και την Κύπρο τη χρονική περίοδο 2000-2019. _____________________________________________________________________________________________________________ This master thesis investigates the interrelation between education and economic growth for Greece and Cyprus covering the time period from 2000 to 2019, taking into account the effect of investments, employment, technology, research and development, productivity and innovation. The ultimate goal is to present the literature review and to analyze the empirical relationship between education and economic growth, estimating an econometric model with ordinary least squared method. Also, the Monte Carlo simulation method is applied in order to examine the direct and indirect relations between the examined variables of the model. Furthermore, Granger causality test defines the direction of causality between education and economic growth taking into account the effect of investments, employment, technology, research and development, productivity and innovation. Finally, the empirical results of this thesis indicated that there is a positive and direct effect between education and economic growth for both countries examining the time period from 2000 to 2019.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεκπαίδευσηen_US
dc.subjectοικονομική ανάπτυξηen_US
dc.subjectσύστημα εξισώσεωνen_US
dc.subjectπροσομοίωση Monte Carloen_US
dc.subjectαιτιότητα κατά Grangeren_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjecteconomic growthen_US
dc.subjectsystem equation modelen_US
dc.subjectMonte Carlo simulationen_US
dc.subjectGranger causalityen_US
dc.titleΕκπαίδευση και Οικονοµική Ανάπτυξη: Mια εµπειρική ανάλυσηen_US
dc.title.alternativeEducation and economic growth: an empirical analysisen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record