Ο ρόλος της Αυτοαξιολόγησης των Εκπαιδευτικών – Η Αυτοαξιολόγηση στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Abstract
Ως βασικός σκοπός της παρούσης εργασίας, αναφέρεται σχετικά η συλλογή, επεξεργασία και συζήτηση βιβλιογραφικών (ποιοτικών) αλλά και ποσοτικών δεδομένων μέσα από τη χρήση ερωτηματολογίου έρευνας, για την διαδικασία της αυτοαξιολόγησης των εκπαιδευτικών και ειδικότερα σε εκπαιδευτικούς 2βάθμιας εκπαίδευσης. Θα πρέπει να σημειωθεί ωστόσο, πως η χρήση των βιβλιογραφικών (ποιοτικών δεδομένων) αναφέρεται στην έρευνα και συλλογή στοιχείων από βιβλία και επιστημονικά άρθρα τα οποία παρείχαν σαφής και ολοκληρωμένες πληροφορίες για το υπο-εξέταση θέμα.
Ως προς την μεθοδολογία της εργασίας, στο Α’ μέρος αυτής, έχει γίνει βιβλιογραφική ανασκόπηση και παρουσιάζονται τα αποτελέσματα και η μεθοδολογία που χρησιμοποίησαν άλλοι ερευνητές που ασχολήθηκαν με θέμα αντίστοιχο με το συγκεκριμένο. Στο Β’ μέρος της εργασίας ακολουθεί η εμπειρική ανάλυση. Για την εμπειρική ανάλυση χρειάστηκε συλλογή από ερευνητικά δεδομένα. Η συλλογή των δεδομένων έχει γίνει με τη χρήση ερωτηματολογίου. Οι ερωτήσεις στο ερωτηματολόγιο είναι «κλειστού τύπου».
Από τα αποτελέσματα βλέπουμε ότι οι άνδρες εκπαιδευτικοί συγκέντρωσαν υψηλότερο μέσο όρο σε σχέση με τις γυναίκες εκπαιδευτικούς σχετικά με την άποψη ότι ο ρόλος του ρόλος της αυτοαξιολόγησης είναι σημαντικός γιατί αναδεικνύει τυχόν εκπαιδευτικές ελλείψεις εκπαιδευτικών όπως ότι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί συγκέντρωσαν υψηλότερο μέσο όρο σε σχέση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς σχετικά με την άποψη ότι ο ρόλος του ρόλος της αυτοαξιολόγησης πρέπει να έχει κύριο γνώμονα την βελτίωση του μαθήματος του εκπαιδευτικού.
_____________________________________________________________________________________________________________________ As the main purpose of this final dessertation, the collection, processing and discussion of bibliographic (qualitative) as well as quantitative data through the use of a research questionnaire, for the process of self-evaluation of teachers and in particular secondary education teachers, is mentioned. It should be noted, however, that the use of bibliographic (qualitative data) refers to the research and collection of data from books and scientific articles that provided clear and complete information on the subject under examination.
Regarding the methodology of the work, in the first part of it, a bibliographic review has been done and the results and methodology used by other researchers who dealt with a topic similar to this one are presented. The empirical analysis follows in Part B of the paper. The empirical analysis required collection of research data. The data has been collected using a questionnaire. The questions in the questionnaire are "closed type".
From the results we see that male teachers scored a higher average than female teachers regarding the opinion that the role of self-evaluation is important because it highlights any educational deficiencies of teachers such as substitute teachers scored a higher average than permanent teachers regarding the view that the role of the role of self-evaluation should be mainly driven by the improvement of the teacher's lesson.