Πως τα κοινωνικά δίκτυα επηρεάζουν την αγορά των κρυπτονομισμάτων: μελέτες περιπτώσεων
Abstract
Τα τελευταία χρόνια τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Μ.Κ.Δ.) έχουν γνωρίσει μεγάλη
αποδοχή από τους χρήστες του Διαδικτύου και η δυναμική που έχουν επιτρέπει την
ανεξέλεγκτη διάδοση της πληροφόρησης από τον ένα χρήστη στον άλλο. Μέσω των Μ.Κ.Δ.
μια πληροφορία έχει τη δυνατότητα να μεταφέρεται από τον ένα χρήστη στον άλλο χωρίς να
μπορεί να ελεγχθεί πόσο ακριβές είναι το περιεχόμενο της. Για τον λόγο αυτό αν κάποιος
χρήστης μπορεί να ξεχωρίσει για κάποιους ιδιαίτερους λόγους και να γίνει αποδεκτός από
πολλούς άλλους χρήστες που τον ξεχωρίζουν και τον παρακολουθούν, είναι πιο εύκολο γι’
αυτόν να λειτουργήσει ως πομπός και να περάσει μια άποψη για κάτι που υποστηρίζει ή
προτείνει. Στις οικονομικές συναλλαγές κάθε φορά λαμβάνονται υπόψη οι σκέψεις και οι εντυπώσεις
των εμπλεκομένων μερών ως προς το αντικείμενο της συναλλαγής. Αυτές δεν
αντικατοπτρίζουν μόνο τα χαρακτηριστικά στοιχεία που καθορίζουν την πραγματική αξία της
συναλλαγής αλλά και πρόσθετα στοιχεία που μπορούν με τη σειρά τους να επηρεάσουν την
τιμή. Στο χώρο των επενδύσεων όσοι συμμετέχουν προσπαθούν ν’ αναλύσουν το κλίμα της αγοράς
για να μπορέσουν να προβλέψουν την τάση που θα προκύψει στο μέλλον. Στην αγορά
κρυπτονομισμάτων, επειδή είναι κάτι που είναι ακόμα καινούργιο, υπάρχουν ακόμη
ανάμικτα, πολλή άγνοια, προβληματισμός, ανησυχία, ενθουσιασμός και επιθυμία για κέρδος.
Όλα αυτά τα συναισθήματα καθορίζουν τη δυναμική της. Ταυτόχρονα όμως, όλα αυτά
μπορούν ν’ αλλάξουν μέσα από τη παρουσία διάφορων παραγόντων, όπως για παράδειγμα η
κοινή γνώμη και τα Μ.Κ.Δ. Για τον λόγο αυτό και ο ρόλος των επηρεαστών που κάθε φορά
αναδεικνύονται είναι σημαντικός. Αναζητήθηκαν, μέσα από τον χώρο των κρυπτονομισμάτων, περιπτώσεις χειραγώγησης του
κοινού και φάνηκε ότι μια ιδιαίτερα εμβληματική είναι η περίπτωση του Έλον Μασκ που
μέσα από το Τwitter πολλές φορές προσπάθησε να εκφράσει σκέψεις που επηρέασαν την
πορεία επιλεγμένων κρυπτονομισμάτων, χωρίς να έχει γίνει αντιληπτό αν πρόκειται για
ηθελημένη χειραγώγηση ή όχι. Για άλλους Influencers, όπως θα δούμε τα πράγματα ήταν πιο
ξεκάθαρα και για το λόγο αυτό αντιμετώπισαν και ποινικές συνέπειες. Το συμπέρασμα είναι ότι στις αγορές των κρυπτονομισμάτων, καθώς αυτές δεν έχουν ακόμα ένα σαφώς καθορισμένο ρυθμιστικό πλαίσιο, οι επενδυτές δεν πρέπει να επηρεάζονται εύκολα από οποιονδήποτε τους προτείνει κάτι που δεν είναι βέβαιοι ότι γνωρίζουν καλά. ----------------------------------------------------------------------Recently, social media have been widely accepted by Internet users and the developed current dynamics have allowed the uncontrolled spread of information from one user to another. With
the aid of the social media an information has the ability to be transferred from one user to
another and nobody is able to check how accurate the content of the information is. For this
reason if a user can be alighted for some particular reasons and be accepted by many other
users who stand out and follow him, it is easier for him to act as a transmitter and pass an
opinion about something he supports or recommends . Every moment in financial transactions the thoughts and impressions of the parties involved are taken into account concerning the subject of the transaction. These reflect not only the
fundamental elements that determine the true value of the transaction but also additional
elements that can in turn affect finally the price. In the area of investments, those who participate try to analyze the market climate in order to be able to predict the trend that will arise in the future. In the cryptocurrency market, because
it is something that is still new, there is still confusion, a lot of ignorance, concern, worry,
excitement and desire to profit. All these emotions determine its dynamics. At the same time,
however, all this can change through the presence of various factors, such as public opinion
and the M.K.D. For this reason, the role of the influencers who emerge every time is
important. Cases of manipulation of the public were sought in the field of cryptocurrencies, and it
appeared that a particularly emblematic one is the case of Elon Musk who, through Twitter,
tried many times to express thoughts that influenced the course of selected cryptocurrencies,
without been able to realize whether it was for intentional manipulation or not. For other
Influencers, as we will see, things were more evident and for this reason they also faced
criminal consequences. Definitely, in the cryptocurrency markets, as they do not yet have a clearly defined regulatory
framework, investors should not be easily swayed by anyone who suggests something they
are not sure they know well.