Η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο πολίτικο μάρκετινγκ
Abstract
Η ένταξη του διαδικτύου στην ζωή μας επέφερε σημαντικές αλλαγές. Η γνωριμία μας δε με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης άλλαξε τον τρόπο επικοινωνίας μας. Δίπλα στον φυσικό, με διαπροσωπική επαφή, τρόπο, προστέθηκε ο εικονικός, που σε πολλές περιπτώσεις έχει υπερκεράσει τον ζωντανό.
Οι αλλαγές που συντελέστηκαν, δεν επηρέασαν μόνο την κοινωνική επικοινωνία, αλλά όπως ήταν φυσικό, επηρέασε και την πολιτική. Η πολιτική προσαρμόστηκε ή προσπαθεί να προσαρμοστεί στις αλλαγές. Η Πολιτική Επικοινωνία εντάχθηκε και στα ΜΚΔ(Social Media) και σε συνδυασμό με το Πολιτικό Μάρκετινγκ, καλλιεργήθηκε ένα ρευστό μείγμα, ένα μείγμα κυρίως του φαίνεσθαι, παρά του είναι.
Αυτές τις έννοιες και τις αλλαγές θα τις δούμε στην παρούσα εργασία, ξεκινώντας με την απαραίτητη αποσαφήνιση εννοιών, πολιτική, πολιτική επικοινωνία, πολιτικό μάρκετινγκ και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, καθώς και τον ρόλο τους εν συνόλω στην πολιτική .
Θα δούμε τα οφέλη, τους κινδύνους, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της χρήσης των social media, στην πολιτική επικοινωνία και πως έχει επηρεάσει το πολιτικό μάρκετινγκ.
Τέλος, θα υπάρχει παράθεση μιας περίπτωσης μελέτης και πιο συγκεκριμένα του Αλέξη Τσίπρα με φόντο τις τριπλές εκλογές το 2019, ειδικότερα ύστερα από τις ευρωεκλογές του Μάιου και μέχρι τις εθνικές εκλογές τον Ιούλη του 2019 και πως μέσα από την Πλατφόρμα του Twitter (Νυν X) άρθρωσε τον πολιτικό του λόγο και διέδωσε τις πολιτικές θέσεις του κόμματος του. ----------------------------------------- The integration of the internet into our lives has brought about significant changes. And our acquaintance with Social Media has changed the way we communicate. Next to the physical, interpersonal way, the virtual one has been added, which in many cases has overtaken the live one.
The changes that have taken place have not only affected social communication, but, naturally, have also affected politics. Politics has adapted or is trying to adapt to the changes. Political Communication was also integrated into the MSM (Social Media) and in combination with Political Marketing, a fluid mix was cultivated, a mix of mainly appearing rather than being.
These concepts and changes will be discussed in this paper, starting with the necessary clarification of concepts, politics, political communication, political marketing and Social Media, and their role overall in politics.
We will look at the benefits, risks, advantages and disadvantages of using social media, in political communication and how it has affected political marketing.
Finally, there will be a case study quotation and more specifically Alexis Tsipras against the backdrop of the triple elections in 2019, especially after the European elections in May and up to the national elections in July 2019 and how through the Twitter Platform (current X) he articulated his political discourse and disseminated his party's political positions.