Η επίδραση των διαφημιστικών μηνυμάτων του facebook στον σύγχρονο καταναλωτή
Abstract
Τη σημερινή εποχή το Διαδίκτυο έχει εισβάλλει για τα καλά στην καθημερινότητα του ανθρώπου καθώς έχει ανοίξει νέους δρόμους στη γνώση, στην επικοινωνία, αλλά και στο εμπόριο. Στα παραπάνω συμβάλλουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα οποία αντιπροσωπεύουν την κοινωνική διάσταση της ψηφιακής εποχής. Τα κοινωνικά δίκτυα σήμερα είναι κυρίαρχο κομμάτι της καθημερινότητας των σύγχρονων ανθρώπων κι έχουν διάφορες μορφές, με την κυριότερη αυτή του Facebook. Το Facebook είναι ένα διαδικτυακό περιβάλλον, στο οποίο οι χρήστες μοιράζονται ή ανταλλάσσουν πληροφορίες και απόψεις μέσα σε εικονικές κοινότητες. Τα τελευταία χρόνια, οι διαφημιστικές εταιρείες εκμεταλλευόμενες τον αυξανόμενο αριθμό λογαριασμών στο Facebook, αποφάσισαν να προσεγγίσουν διαφορετικά τους δυνητικούς τους πελάτες.Η δυνατότητα παρακολούθησης και αντίδρασης του κοινού σε πραγματικό χρόνο, μέσα από τα "like" και τα σχόλια, αναδεικνύεται ως ένα αποτελεσματικό μέσο προώθησης και δημιουργίας εμπιστοσύνης προς τις μάρκες. Έτσι, η διαφήμιση στο Facebook αντικατοπτρίζει τη σύγχρονη πραγματικότητα της διαφημιστικής βιομηχανίας, εκμεταλλευόμενη την κοινωνική διάσταση του διαδικτύου.
Τα παραπάνω στοιχεία αποτέλεσαν το βασικότερό μου κίνητρο για την εκπόνηση της συγκεκριμένης έρευνας, που σχετίζεται με την μελέτη συμπεριφορών των καταναλωτών-χρηστών του Facebook. Η έρευνα λοιπόν, βασίστηκε στην μέθοδο της βιβλιογραφικής ανασκόπησης κι έπειτα πραγματοποιήθηκε εμπειρική έρευνα με συλλογή δεδομένων, με τη μορφή ερωτηματολογίου δείγματος 81 ατόμων.----------------------------------- Nowadays, the Internet has had a profound impact on human life as it has broadened accessibility in knowledge, communication, and trade. Social media contributes significantly to the aforementioned, which actively represents the social dimension of the digital age. At the present time, social networks constitute a predominant part of the daily life of modern people and have various forms, with the most common one being Facebook. Facebook is a social networking platform in which users share or exchange information and opinions within virtual communities. Over the past few years, advertising companies seize the opportunity of the growing number of Facebook accounts and have decided to approach potential customers accordingly. The ability of the public to watch and react to a content in real time, through "likes" and comments, brings about an effective method of promoting products and/or services and building trust in brands. Consequently, the marketing channel at Facebook represents the contemporary reality of the advertising industry that benefits from the social media activity of the users and the precise targeting audience. The aforementioned constitute my predominant incentive for the implementation of this research, which relates to the study of Facebook users’ behavior. The primary source of this research was based on the quantitative doctrinal analysis of survey questions to a sample of 81 people and secondary sources of bibliographic content.