dc.description.abstract | Η ψηφιακή επανάσταση αποτέλεσε την αφετηρία για τις μεταρρυθμίσεις που
σημειώθηκαν σε όλους τους τομείς της οικονομίας και της κοινωνίας, μεταξύ αυτών και
ο τομέας της Δημόσιας Διοίκησης. Η ριζική αλλαγή στους τρόπους εξυπηρέτησης των
επιχειρήσεων αλλά και των πολιτών, επιτεύχθηκε στη βάση της εξατομίκευσης των
υπηρεσιών, με έμφαση στην «εμπειρία του πολίτη». Άλλωστε, στο σύνολό τους οι
ψηφιακές υπηρεσίες επικεντρώνονται σε χάραξη στρατηγικών πολιτοκεντρισμού,
αποτελώντας μάλιστα μία από τις πιο σημαντικές προτεραιότητες ανά την υφήλιο.
Το όραμα της Δημόσιας Διοίκησης του Μέλλοντος, συνίσταται στη δυνατότητα των
χρηστών της να έχουν πρόσβαση σε μια πλειάδα πλατφόρμων όπως είναι η Ενιαία
Ψηφιακή Πύλη (gov.gr) όλες τις ώρες και τις ημέρες του μήνα, μέσω καινοτόμων
ψηφιακών καναλιών εξυπηρέτησης. Τα οφέλη από την υλοποίηση του οράματος θα
είναι πολλαπλά όπου μεταξύ άλλων θα επιτευχθεί μείωση του χρόνου διεκπεραίωσης
των συναλλαγών, θα περιοριστεί η γραφειοκρατία, θα βελτιωθεί η επικοινωνία μεταξύ
του κράτους και των πολιτών του, θα εξασφαλιστεί ισότιμη πρόσβαση όλων των
πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες, είτε γιατί παρουσιάζουν κινητικά προβλήματα, είτε
γιατί μένουν σε απομακρυσμένες περιοχές (π.χ. νησιά) και δεν χρειάζονται να
μετακινηθούν και το σημαντικότερο μέσα από τις διαυγείς και διαφανείς διαδικασίες θα
ενισχυθεί η αξιοπιστία και η εμπιστοσύνη τους προς τον κρατικό μηχανισμό.
Ως εκ τούτου, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της χώρας και ιδιαίτερα ο τομέας της
Δημόσιας Διοίκησης στην Ελλάδα, αποτελεί πρόκληση για τα στελέχη του και αυτό
γιατί οι τεχνολογικές εξελίξεις τρέχουν με ραγδαίους ρυθμούς. Η καθυστέρηση στην
υιοθέτηση ψηφιακών εργαλείων όπως η τεχνική νοημοσύνη και τα μαζικά δεδομένα
(Big data), θα δημιουργήσει ψηφιακό χάσμα στη χώρα μας και μοιραία θα οδηγηθεί στο
περιθώριο. Γι’ αυτό και απαιτείται η χάραξη μίας στρατηγικής, ενός οράματος και μιας
φιλοσοφίας, που θα έχει ως επίκεντρο την ποιοτική εξυπηρέτηση των
συναλλασσόμενων, με τις απαιτούμενες παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα. Η αποτύπωση
όλων των παραπάνω διαστάσεων σε ένα ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο στρατηγικό
σχέδιο, θα αποτελέσει την πυξίδα για τον ολικό ψηφιακό μετασχηματισμό των
δημοσίων υπηρεσιών. Ως εκ τούτου ο εκσυγχρονισμός του κρατικού μηχανισμού
αποτελεί επιτακτική ανάγκη, διότι αφενός θα συμβάλλει στην γενικότερη εξέλιξη του
κράτους και αφετέρου θα βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών που
συναλλάσσονται με αυτόν.
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνηθεί ο βαθμός του
ψηφιακού μετασχηματισμού στον τομέα διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού της
Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. Ως επιμέρους στόχοι τέθηκαν οι επιπτώσεις από την
υιοθέτηση των ψηφιακών μέσων στο προσωπικό του οργανισμού, τα προβλήματα που
αυτό αντιμετωπίζει από τη χρήση τους και καθώς και η συμβολή τους στην επίλυση
υπηρεσιακών προβλημάτων. Επιπροσθέτως, μέσω της εμπειρικής έρευνας γίνεται
προσπάθεια συσχέτισης των δημογραφικών και άλλων παραγόντων με συγκεκριμένες
μεταβλητές, με σκοπό να ελεγχθεί εάν αυτοί επηρεάζουν και σε ποιο βαθμό τις απόψεις
του εργατικού δυναμικού του συγκεκριμένου οργανισμού. | en_US |