Η σχολική ιστορία πέρα από τα μάτια της ιδεολογίας και του φανατισμού: Έρευνα σε εν ενεργεία δασκάλους για τα επίμαχα συγκρουσιακά-γεγονότα
Abstract
Η πτυχιακή εργασία με τίτλο «Η σχολική ιστορία πέρα από τα μάτια της ιδεολογίας και
του φανατισμού: Έρευνα σε εν ενεργεία δασκάλους για τα επίμαχα συγκρουσιακά-γεγονότα»
στοχεύει στο να ερευνήσουμε και να πάρουμε απαντήσεις σχετικά με το αν οι εκπαιδευτικοί
επηρεάζονται ή όχι από το φανατισμό και την ιδεολογία που μπορεί να έχουν, όταν
διδάσκουν στην τάξη τους κάποιο επίμαχο ή συγκρουσιακό γεγονός. Η έρευνα
πραγματοποιήθηκε σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Αττικής οι
οποίοι συμμετείχαν σε ποσοτική έρευνα με ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο στην πλατφόρμα
«google forms». Βασικό αποτέλεσμα της έρευνας ήταν ότι οι εκπαιδευτικοί επηρεάζονται σε
σημαντικό βαθμό από την ιδεολογία τους και την προσωπική τους άποψη. Επίσης
διαπιστώσαμε ότι κάποιοι δεν επιθυμούσαν να εκφράσουν άποψη υιοθετώντας στις
απαντήσεις τους την αντίληψη της πολιτικής ορθότητας που κυριαρχεί σε διάφορους τομείς
της ζωής._________________________________________________This senior thesis entitled «School history beyond the eyes of ideology and fanatism: A
research of active teachers on the disputed-conflict events» aims to research and get answers
about whether teachers are influenced by fanatism and ideology they may have, when they
teach their class about a disputed-conflict event. The research will be done on active primary
education teachers in Attica, who participated quantitative research with an electronic
questionnaire on the "google forms" platform. As a key result in the research is that teachers
are influenced to a significant extent by their ideology and their own point of view. Also, we
found that some didn’t wish to express an opinion, adopting in their responses the perception
of political correctness that dominates various areas of life.