Δημιουργία εκπαιδευτικού οπτικοακουστικού περιεχομένου με την χρήση animation και διαδραστικού βίντεο με θέμα το τρίγωνο έκθεσης στην φωτογραφία
Abstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται την δημιουργία ενός εκπαιδευτικού βίντεο με κεντρική θεματολογία το τρίγωνο έκθεσης στην φωτογραφία. Το τρίγωνο έκθεσης βασίζεται στην συντονισμένη λειτουργία του διαφράγματος, της ταχύτητας κλείστρου και της ευαισθησίας του αισθητήρα της φωτογραφικής μηχανής (ISO), στοιχεία τα οποία αποτελούν απαραίτητη γνώση για κάθε φωτογράφο. Το θεωρητικό μέρος της εργασίας περιγράφει τα στάδια παραγωγής του υλοποιημένου βίντεο, ενώ το πρακτικό της μέρος αναλύει περιεκτικά το τρίγωνο έκθεσης, δίνοντας έμφαση στη σημασία των τριών βασικών παραμέτρων (διάφραγμα, ταχύτητα κλείστρου, ISO) και της επίδρασης αυτών στην τελική εικόνα. Μέσα από την δημιουργία ενός animation και την επεξεργασία διαδραστικών σεναρίων με διακλαδώσεις, το βίντεο που προκύπτει προσφέρει στους θεατές μια πλήρη κατανόηση της επίδρασης του τριγώνου έκθεσης στην δημιουργία φωτογραφιών. Στο βίντεο εφαρμόζονται διαφορετικές πρακτικές του τριγώνου έκθεσης σε διάφορα είδη φωτογραφίας όπως πορτρέτα, τοπία, φωτογραφίες υψηλής έκθεσης και νυχτερινής λήψης, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα παραδείγματα από πραγματικά σενάρια φωτογράφισης, ενώ παράλληλα παρέχονται οδηγίες για τη βελτίωση των φωτογραφικών δεξιοτήτων. Το διαδραστικό εκπαιδευτικό βίντεο, έχει ως σκοπό την ενεργή συμμετοχή των χρηστών στην εκπαιδευτική διαδικασία, παραθέτοντας ερωτήσεις για την εφαρμογή των γνώσεων που αποκτήθηκαν από την παρακολούθησή του. Συμπερασματικά, η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί ένα πλήρες εκπαιδευτικό εργαλείο για την κατανόηση και την εφαρμογή του τριγώνου έκθεσης στην φωτογραφία. The present bachelor thesis deals with the creation of an educational video focusing on the exposure triangle in photography. The exposure triangle is based on the coordinated operation of aperture, shutter speed and the sensitivity of the camera sensor (ISO), elements that constitute essential knowledge for every photographer. The theoretical part of the thesis describes the stages of producing the implemented video, while the practical part thoroughly analyzes the exposure triangle emphasising the importance of the three basic parameters (aperture, shutter speed, ISO) and their impact on the final image. Through the creation of an animation and the processing of interactive branching scenarios, the resulting video provides viewers with a complete understanding of the exposure triangle’s influence on creating photographs. Different exposure triangle practices are applied in various types of photography, such as portraits, landscapes, high exposure and night shots, using specific examples from real photography scenarios, while also providing guidance for improving photographic skills. The interactive educational video aims to actively engage users in the educational process by posing questions about the application of knowledge acquired from watching it. In conclusion, the present bachelor thesis serves as a comprehensive educational tool for understanding and applying the exposure triangle in photography.